Notebookcheck Logo

Kia szkoli Teslę z rekordowym zasięgiem furgonetki PV5, zapewniając wydajność Modelu 3

Samochód dostawczy Kia PV5 Cargo, który ustanowił rekord Guinnessa. (Źródło zdjęcia: Kia)
Samochód dostawczy Kia PV5 Cargo, który ustanowił rekord Guinnessa. (Źródło zdjęcia: Kia)
Pojazdy elektryczne Hyundai i Kia już pokonały Teslę pod względem szybkości ładowania i żywotności baterii. Rekordowy zasięg furgonetki Kia sprawia, że wydajność pobierania energii przez Teslę również jest pod kontrolą.
E-Mobility

Nowa Kia PV5 pokonała ponad 430 mil na jednym ładowaniu akumulatora o pojemności 71 kWh, ustanawiając tym samym rekord Guinnessa dla w pełni załadowanego lekkiego pojazdu dostawczego.

Pomimo prawie 1500 funtów ładowności, furgonetka Kia pokonała ponad 430 mil na trasie zaprojektowanej tak, aby naśladować rzeczywiste scenariusze. Pętla o długości 36 mil (58 km) obejmowała typową mieszankę jazdy po mieście i autostradzie, z którą kierowcy dostawczy mają do czynienia każdego dnia.

Pokonanie imponującego dystansu z maksymalną dopuszczalną masą całkowitą (GVWR) zajęło dedykowanemu recenzentowi furgonetki i inżynierowi ds. rozwoju PV5 ponad 22 godziny.

Zasięg 430 mil zapewnia wydajność około 11 kWh na 100 km lub 17,7 kWh na 100 mil, co jest dość imponującym osiągnięciem dla furgonetki, która podczas testów ważyła ponad 2,5 tony. Dla porównania, niektórzy kierowcy Tesli Model 3 zgłaszają podobną wydajność 18 kWh/100 mil wydajność w idealnych warunkach, ale bardziej powszechną liczbą jest około 22 kWh.

Aby zwiększyć wydajność, Kia najwyraźniej przeprowadziła pętlę bez ładunku i twierdzi, że na każde 100 kg (220 funtów) masy ładunku PV5 stracił tylko 1,5% swojego zasięgu, gdy był pusty. Zasadniczo oznacza to, że pierwsza elektryczna furgonetka Kia zbudowana na najnowszej modułowej platformie Hyundai dla elektrycznych pojazdów serwisowych przejechałaby tylko około 40 mil dalej bez 1500-funtowego ładunku.

Oprócz doskonałej wydajności, nowy dedykowany van Kia oferuje typowe dla marki, szybkie Szybkie ładowanie prądem stałym, które pozwala osiągnąć 80% naładowania akumulatora w 30 minut. Wspomniana bateria powinna również wytrzymać więcej niż zwykle, ponieważ niedawne badanie trwałości pojazdów elektrycznych wykazało, że baterie Kia zachowują zachowują swoją pojemność lepiej niż te w Teslach lub innych markach pojazdów elektrycznych.

Seria vanów PV5 może być skonfigurowana jako pasażerski lub towarowy, a także wersję do przewozu osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Oczekuje się, że w Stanach Zjednoczonych cena PV5 cargo będzie zaczynać się od około 37 000 USD, kiedy zostanie wprowadzony na rynek w 2026 roku.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > Kia szkoli Teslę z rekordowym zasięgiem furgonetki PV5, zapewniając wydajność Modelu 3
Daniel Zlatev, 2025-10-29 (Update: 2025-10-29)