Do tej pory właściciele pojazdów Kia EV musieli wykonać kilka kroków, aby skorzystać z publicznej szybkiej ładowarki DC. Często musieli otworzyć aplikację, dotknąć karty lub ręcznie rozpocząć sesję. Dzięki Plug & Charge proces ten staje się znacznie prostszy.
Po skonfigurowaniu metody płatności w systemie Charge Pass firmy Kia ładowanie staje się automatyczne. Kierowcy mogą teraz skorzystać z kompatybilnej ładowarki publicznej, podłączyć się i po prostu odejść po naładowaniu. Uwierzytelnianie, fakturowanie i ładowanie odbywa się w tle, a cała procedura jest szybsza i bardziej płynna.
"Ta aktualizacja sprawia, że korzystanie z pojazdów elektrycznych jest bardziej przyjazne dla użytkownika niż kiedykolwiek wcześniej" - powiedział Sujith Somasekharan, Connected Car & Mobility Director w Kia America.
Wdrożenie Kia jest podobne do tego, z czego od dawna korzystają kierowcy Tesli w Superchargers. Inni producenci pojazdów elektrycznych również ją wdrażają: Rivian obsługuje Plug & Charge w Tesla Superchargers i Ionna's Rechargeries, podczas gdy kierowcy Volkswagena ID.4 mogą z niego korzystać na stoiskach Electrify America. Kia dołącza teraz do tej rosnącej listy ze swoimi najnowszymi pojazdami elektrycznymi.
Funkcja zostanie uruchomiona dla modelu Kia EV6 z 2025 roku do końca września 2025 roku, a następnie dla modelu Kia EV9 z 2026 roku do końca roku. Kia twierdzi, że powiadomi właścicieli, gdy aktualizacja będzie gotowa, wraz z instrukcjami konfiguracji.
Kia EV6 z 2025 r. i Kia EV9 z 2026 r. są również pierwszymi samochodami Kia wyposażonymi w port ładowania NACS Tesli. Oznacza to, że właściciele mogą bezpośrednio korzystać z doładowań Tesla Superchargers i niektórych stacji Electrify America bez konieczności stosowania adaptera. Jednak większość szybkich ładowarek DC innych niż Tesla w USA nadal korzysta ze złącza CCS1, więc do ładowania w tych miejscach potrzebny będzie adapter.