Notebookcheck Logo

Gry niezależne stanowiły 25% przychodów Steam w 2025 r

Obraz przedstawiający Horneta w Hollow Knight: Silksong. (Źródło obrazu: Team Cherry)
Obraz przedstawiający Horneta w Hollow Knight: Silksong. (Źródło obrazu: Team Cherry)
Według nowego raportu Alinea Analytics, gry niezależne zdominowały Steam w 2025 roku, generując około 25% całkowitych przychodów platformy.
Gaming

Gry niezależne zawsze odgrywały ważną rolę na Steam, ale w 2025 roku osiągnęły zupełnie nowy poziom. Dla tych, którzy mogą nie wiedzieć, gry niezależne są zwykle tworzone przez małe zespoły lub nawet pojedynczych deweloperów. Często pracują bez dużych wydawców i dużych budżetów. Na przestrzeni lat wiele gier niezależnych stało się ogromnymi hitami, a rok 2025 po raz kolejny udowodnił, jak potężna stała się ta część rynku.

Według nowego raportu Alinea Analytics, gry niezależne stanowiły 25% całkowitych przychodów Steam w 2025 roku. Steam wygenerował w tym roku około 17,7 miliarda dolarów przychodu, czyli już o 15% więcej niż 15,4 miliarda dolarów w 2024 roku. Z tej sumy około 4,5 miliarda dolarów pochodziło z samych gier niezależnych.

Raport podkreśla również, jak zatłoczony stał się Steam. W 2025 roku na platformie wydano około 20 000 gier. Jednak tylko około 300 z tych gier zdołało zarobić więcej niż 1 milion dolarów. To pokazuje, jak ciężki jest ten rynek.

Jeszcze bardziej imponujące jest to, ile pieniędzy zarobiły w tym roku największe gry niezależne. Pięć najlepszych nowych gier niezależnych z 2025 roku wygenerowało łącznie ponad 500 milionów dolarów przychodów. Na czele znalazł się Schedule I ze 151 milionami dolarów. R.E.P.O. uplasował się tuż za nim z 147 milionami dolarów. PEAK zarobił 87 milionów dolarów, a Hollow Knight: Silksong przyniósł 75 milionów dolarów. Escape from Duckov znalazło się na piątym miejscu z 53 milionami dolarów. Łącznie te pięć gier stanowiło około 3% całkowitego rocznego przychodu Steam.

Było też wiele innych udanych gier niezależnych, które radziły sobie bardzo dobrze. Tytuły takie jak Rematch, Dispatch, RV There Yet? i Megabonk również stanowiły znaczną część całkowitych przychodów.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 12 > Gry niezależne stanowiły 25% przychodów Steam w 2025 r
Abdul Haddi, 2025-12-19 (Update: 2025-12-20)