Notebookcheck Logo

BMW iX3 miażdży rzeczywisty test zasięgu, przekraczając szacunki EPA o 200 mil

Elektryczny SUV BMW iX3 osiągnął imponujący zasięg 626 mil, a na zegarze pozostało jeszcze 12 mil. (Źródło zdjęcia: BMW Group via YouTube)
Elektryczny SUV BMW iX3 osiągnął imponujący zasięg 626 mil, a na zegarze pozostało jeszcze 12 mil. (Źródło zdjęcia: BMW Group via YouTube)
W teście rzeczywistego zasięgu, nadchodzący elektryczny SUV BMW iX3 zdołał przebić szacunki EPA o 200 mil. Chociaż test obejmował starannie zaplanowane trasy i prawie żadnych funkcji komfortu, wynik z pewnością maluje pozytywny obraz wydajności iX3.
E-Mobility

Zasięg i niezawodność pojazdów elektrycznych szybko się poprawiają, co napędza ich powszechne przyjęcie, ponieważ oferta w tym segmencie staje się coraz bardziej przystępna cenowo i atrakcyjna. Nadchodzące BMW iX3elektryczny wariant popularnego SUV-a X3, nie jest wyjątkiem od tego trendu, biorąc pod uwagę, że można dosłownie spojrzeć poza jego prawdopodobnie polaryzujący design.

IX3 ma oficjalny zasięg WLTP szacowany na około 500 mil, a EPA na 400 mil. Niedawno elektryczny SUV został poddany testowi zasięgu w świecie rzeczywistym https://www.youtube.com/watch?v=u0WZ1ZBQp2E przez BMW na skrupulatnie wybranej trasie przez Europę, która pozwoliła EV uniknąć autostrad, a wyniki są raczej zdumiewające.

BMW iX3, dzięki swojemu akumulatorowi o pojemności 108 kWh, ukończyło podróż o długości 626 mil lub 1 007,7 km - o 200 mil więcej niż szacuje EPA - nadal mając 2% baterii lub 12 mil zasięgu na koniec próby. Jest to zdecydowanie obiecująca wiadomość dla osób, które jeżdżą swoimi samochodami głównie w miastach.

Elektryczny SUV BMW iX3 pokonał trasę 1007,7 km z 2% zapasem energii w baku. (Źródło zdjęcia: BMW Group via YouTube)
Elektryczny SUV BMW iX3 pokonał trasę 1007,7 km z 2% zapasem energii w baku. (Źródło zdjęcia: BMW Group via YouTube)

Należy jednak zauważyć, że szacunki EPA dotyczące zasięgu obejmują zarówno jazdę po mieście, jak i po autostradzie. Pojazdy elektryczne, w przeciwieństwie do ICEVsą znacznie bardziej wydajne w miastach niż na autostradach, dzięki niższym prędkościom i wykorzystaniu hamowania regeneracyjnego. Co więcej, zespół nie odtwarzał żadnej muzyki ani nie korzystał z klimatyzacji, co niewątpliwie pomogło w uzyskaniu zasięgu, choć było nieco nierealistyczne.

Oczekuje się, że BMW iX3 pojawi się w UE wiosną przyszłego roku, a następnie w USA w połowie roku.

Źródło(a)

BMW Group, zauważone przez InsideEVs

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 11 > BMW iX3 miażdży rzeczywisty test zasięgu, przekraczając szacunki EPA o 200 mil
Sambit Saha, 2025-11-24 (Update: 2025-11-24)