Zasięg i niezawodność pojazdów elektrycznych szybko się poprawiają, co napędza ich powszechne przyjęcie, ponieważ oferta w tym segmencie staje się coraz bardziej przystępna cenowo i atrakcyjna. Nadchodzące BMW iX3elektryczny wariant popularnego SUV-a X3, nie jest wyjątkiem od tego trendu, biorąc pod uwagę, że można dosłownie spojrzeć poza jego prawdopodobnie polaryzujący design.
IX3 ma oficjalny zasięg WLTP szacowany na około 500 mil, a EPA na 400 mil. Niedawno elektryczny SUV został poddany testowi zasięgu w świecie rzeczywistym https://www.youtube.com/watch?v=u0WZ1ZBQp2E przez BMW na skrupulatnie wybranej trasie przez Europę, która pozwoliła EV uniknąć autostrad, a wyniki są raczej zdumiewające.
BMW iX3, dzięki swojemu akumulatorowi o pojemności 108 kWh, ukończyło podróż o długości 626 mil lub 1 007,7 km - o 200 mil więcej niż szacuje EPA - nadal mając 2% baterii lub 12 mil zasięgu na koniec próby. Jest to zdecydowanie obiecująca wiadomość dla osób, które jeżdżą swoimi samochodami głównie w miastach.
Należy jednak zauważyć, że szacunki EPA dotyczące zasięgu obejmują zarówno jazdę po mieście, jak i po autostradzie. Pojazdy elektryczne, w przeciwieństwie do ICEVsą znacznie bardziej wydajne w miastach niż na autostradach, dzięki niższym prędkościom i wykorzystaniu hamowania regeneracyjnego. Co więcej, zespół nie odtwarzał żadnej muzyki ani nie korzystał z klimatyzacji, co niewątpliwie pomogło w uzyskaniu zasięgu, choć było nieco nierealistyczne.
Oczekuje się, że BMW iX3 pojawi się w UE wiosną przyszłego roku, a następnie w USA w połowie roku.
Źródło(a)
BMW Group, zauważone przez InsideEVs





