Notebookcheck Logo

Aito M6 ma zostać wprowadzone na rynek jako pojazd elektryczny z akumulatorem nowej generacji Sodium New Energy

Aito M9. (Źródło zdjęcia: Aito)
Aito M9. (Źródło zdjęcia: Aito)
Aito M9 to pojazd elektryczny z zaawansowanym akumulatorem krzemowo-węglowym (SiC) o gęstości energii do 200 watogodzin na kilogram (Wh/kg). Jego następca może być jeszcze mocniejszy dzięki zastosowaniu najnowocześniejszej technologii sodowo-jonowej. Nowy akumulator ma również zwiększyć bezpieczeństwo i niezawodność zasilania pojazdów elektrycznych dzięki wyjątkowej odporności na temperaturę.
Business E-Mobility Leaks / Rumors Science

Aito M9 to samochód wyposażony w jedne z najnowocześniejszych luksusów dostępnych na rynkach takich jak Chiny czy Filipiny, system rozrywki na siedzenie z własnym dedykowanym ekranem i asystentem głosowym, a nawet 100-calowy projektor który wystrzeliwuje z przodu.

Te inteligentne funkcje są napędzane przez baterię, która może osiągnąć pojemność 100Wh w najlepszych konfiguracjach. Jego następca może być jednak jeszcze bardziej zaawansowany.

CATL ogłosił właśnie, że jego najnowszy produkt dla pojazdów elektrycznych będzie oparty na nowym, potencjalnie ultra-dalekiego zasięgusodowo-jonowym typie magazynowania energii.

Mówi się, że będzie to "skondensowany", a nie prawdziwie półprzewodnikowyale jest również wspierany w celu osiągnięcia lepszej stabilności w "bezpiecznym" zakresie temperatur od -40 do 70 stopni Celsjusza (°C, lub od -40 do 158 stopni Fahrenheita (°F)), dzięki nowej technologii separacji termoelektrycznej NP2.0.

Bateria"Sodium New Energy" (lub "Freevoy") ma być również kompatybilna z najnowszym standardem ładowania 12C, który jest wspierany w celu ponownego napełnienia baterii 100 Wh z mocą do 1,2 megawata (MW) - lub w zaledwie 10 minut.

Jest on obecnie produkowany na masową skalę w CATLz wykorzystaniem procesu"DPPB zero-carbon low-waste".

Aito (marka powiązana z Huawei za pośrednictwem inicjatywy Harmony Intelligent Mobility Alliance (HIMA) tej firmy) ma zintegrować powstałą baterię w swoim następnym SUV-ie SUVktóry ma zostać wprowadzony na rynek jako M6 (lub ewentualnie nowa wersja istniejącego M7).

CATL porównuje baterię M9 z nową technologią sodowo-jonową. (Źródło: CATL za pośrednictwem Fixed Focus Digital)
CATL porównuje baterię M9 z nową technologią sodowo-jonową. (Źródło: CATL za pośrednictwem Fixed Focus Digital)
Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Aito M6 ma zostać wprowadzone na rynek jako pojazd elektryczny z akumulatorem nowej generacji Sodium New Energy
Deirdre O'Donnell, 2025-07- 3 (Update: 2025-07- 3)