Notebookcheck Logo

Aito 9 ma premierę jako nowy luksusowy pojazd elektryczny na rynek globalny

Prezes Seres przedstawia Aito reszcie świata. (Źródło zdjęcia: Seres)
Prezes Seres przedstawia Aito reszcie świata. (Źródło zdjęcia: Seres)
Jedna z najbardziej znanych chińskich marek pojazdów elektrycznych (EV) z siedzibą w Huawei ogłosiła, że wchodzi na rynek globalny podczas trwającego obecnie w Monachium w Niemczech wydarzenia IAA Mobility 2025. Pierwsze pojazdy Aito, które zostaną wprowadzone na kolejne rynki, to flagowy SUV o rozszerzonym zasięgu. Dołączą do niego odpowiedniki klasy podstawowej i średniej, różnie wyposażone w ekrany konsoli wielkości laptopa i nowoczesną technologię akumulatorową.
Business E-Mobility Launch Touchscreen

Aito początkowo marka powstała w wyniku współpracy między chińskim państwowym producentem samochodów Seres a (prawdopodobnie bardziej znanym) producentem inteligentnej elektroniki OEM Huaweiteraz właśnie pokonała Xiaomi do globalnej premiery swoich EV.

Prezes Seres Auto, Leon He, zapewnił, że firma jest gotowa zapewnićklientom na całym świecie "niezrównane wrażenia z inteligentnej mobilności", chociaż jej pierwsze 3 globalne pojazdy mają tylko warianty przeznaczone dla Bliskiego Wschodu, jak się okazuje.

Obejmują one Aito 9rzekomo rynkowa wersja topowego modelu M9 eV o rozszerzonym zasięgu (lub EREV) dla krajów takich jak Chiny i Filipiny.

Jest on dostępny jako dwusilnikowy napęd na wszystkie koła (AWD), 5- lub 6-miejscowy SUV z trójskładnikowym akumulatorem NMC o pojemności do 52 kilowatogodzin (kWh), wspomaganym przez 1,5-litrowy silnik spalinowy.

Posiada również pojazd elektryczny zasilany akumulatorem o pojemności 100 kWh (BEV), który ma również podwójne silniki o mocy do 390 kW (odpowiednik 523 koni mechanicznych (KM)), w przeciwieństwie do 365 kW (~ 489 KM) w jego odpowiedniku EREV.

Aito 5 wydaje się być odpowiednikiem istniejącego wcześniej M5, mniejszego SUV-a, który również ma opcje BEV i EREV, o mocy znamionowej do 200 kW (~ 268 KM) pochodzącej z 83 kWh CATL opartej na akumulatorze TECHNOLOGII LFP i odpowiednio do 365 kW (~489 KM) w konfiguracji AWD 1,5 l/42 kWh NMC.

M9 może pochwalić się 12,3-calową tablicą przyrządów LCD i 16-calowym monitorem po stronie pasażera, oprócz 15,6-calowego wyświetlacza na konsoli centralnej, który jest wspólny z M5.

Aito 7 (lub dawny M7) może wpasować się pomiędzy te 2 modele z silnikiem 1.5l/42kWh NMC ale z mocą do 330 kW (~449 KM) oraz z instrumentem i ekranami głównymi, ale bez wyświetlacza pasażera z przodu.

Aito poinformowało, że międzynarodowe wersje samochodów będą miały podobnie"zróżnicowaną gamę" typów zużycia energii do wyboru w momencie ich wprowadzenia na rynek w nowych regionach.

Aito 9, 7 i 5 są teraz dostępne do wglądu dla IAA Mobility 2025 do 12 września 2025 roku.

Aito 9 (wariant bliskowschodni). (Źródło: Seres Auto)
Aito 9 (wariant bliskowschodni). (Źródło: Seres Auto)

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Aito 9 ma premierę jako nowy luksusowy pojazd elektryczny na rynek globalny
Deirdre O'Donnell, 2025-09-11 (Update: 2025-09-11)