FSR Redstone firmy AMD po cichu wkroczył na scenę gier w Call of Duty: Black Ops 7. Pojawienie się w pierwszoosobowej strzelance (FPS) jest jego pierwszym w tytule AAA. Nowa funkcja "FSR Ray Regeneration" została zauważona przez uważnego Redditora w ustawieniach gry, choć funkcja ta działa częściowo.
Redstone to nowej generacji stos skalowania i renderowania AMD, wprowadzony na początku tego roku jako odpowiedź na rekonstrukcję promieni DLSS 3.5 firmy Nvidia. Jest on oparty na uczeniu maszynowym i był główną iteracją AMD FidelityFX Super Resolution (FSR).
Pakiet Redstone wprowadza narzędzia do renderowania neuronowego, w tym ML Frame Generation, Machine Learning Ray Regeneration i Neural Radiance Caching.
Na razie częściowy debiut
Wygląda na to, że na razie pojawi się tylko Ray Regeneration. Funkcja ta poprawia zaszumione sceny o niskiej próbce promieni w czasie rzeczywistym przy pomocy wyszkolonego modelu sztucznej inteligencji. Skutkuje to płynniejszym, ostrzejszym oświetleniem przy jednoczesnym uniknięciu podatku od wydajności tradycyjnego ray tracingu.
Nie wspomniano o pozostałych funkcjach Redstone, co wskazuje, że Ray Regeneration znajduje się w początkowej, ograniczonej fazie testów.
Osobno, dyrektor wykonawczy AMD, Jack Huynh, opublikował w serwisie X informację, że funkcja FSR "Redstone" Ray Regeneration jest już dostępna w Call of Duty: Black Ops 7 dla procesorów graficznych AMD Radeon serii RX 9000, obiecując, że w przyszłości pojawi się jej więcej.
Zgodnie z naszym raportowaniafSR Redstone miał zostać wydany w tytułach w drugiej połowie 2025 roku, co wskazuje, że AMD trzyma się własnego harmonogramu. Jednak gracze ze starszymi kartami przegapią, ponieważ funkcja będzie dostępna tylko na procesorach graficznych RDNA 4.







