The Otwarta beta Call of Duty: Black Ops 7 nie dorównała poziomem uczestnictwa Battlefield 6. Choć jest jeszcze wcześnie, trend ten utrzymuje się w przypadku detalicznej wersji strzelanki Activision. Blisko 12 godzin po uruchomieniu, szczytowa liczba graczy Black Ops 7 Steam oscyluje wokół 77 000. Tytuł będzie potrzebował ogromnego wzrostu, aby zagrozić poziomowi 747,440 ustanowionemu przez rywala EA.
SteamDB śledzi wiele gier Call of Duty na tej samej stronie, w tym Black Ops 6. Mimo to, przepaść między Black Ops 7 i Battlefield 6 jest ogromna. Podczas swojego debiutu 10 października, Battlefield 6 przekroczył również rekord 491,670 dla dowolnego tytułu Call of Duty.
Jednym z czynników, które należy wziąć pod uwagę, jest to, że strzelanki Treyarch są niezwykle popularne na konsolach. Niestety, dane graczy na platformach Xbox i PlayStation nie są tak dostępne. Ponadto, Black Ops 7 jest ponownie dodatkiem do Game Pass Dodatek Game Passa niektórzy subskrybenci nie zdecydowali się na zakup gry. Wzrost cen subskrypcji może mieć wpływ na te decyzje, ale PC Game Pass nie odnotował tak gwałtownych podwyżek stawek.
Liczba graczy Black Ops 7 na Steam również pozostaje w tyle za swoim poprzednikiem. Black Ops 6 zadebiutował w ramach Game Pass, ale wkrótce po premierze przekroczył liczbę 300 000 graczy.
Dlaczego Battlefield 6 dominuje nad Black Ops 7?
W okresie poprzedzającym premierę Black Ops 7 powszechne było przekonanie, że Battlefield 6 jest bardziej innowacyjną grą. Wśród innych ulepszeń, zniszczalne środowiska odgrywają kluczową rolę w planowaniu strategii. Tymczasem nie wszystkie zmiany w trybie kampanii w Black Ops 7 zostały zaakceptowane.
Kampania Kampania Black Ops 7 pozwala teraz na walkę w drużynie od 1 do 4 osób, ale gracze solo napotykają wady. Jedną z podkreślanych kwestii w recenzjach na Steam jest brak możliwości wstrzymania akcji. Gracze nie mogą również zapisywać swoich postępów w trybie zawsze online, bez dostępnych punktów kontrolnych.
Nawet przy słabych wynikach w dniu premiery Black Ops 7, Activision prawdopodobnie nie wpadnie w panikę. Firma zainwestowała w szybki harmonogram budowania ekosystemu Call of Duty. Niemniej jednak, Battlefield 6 wydaje się być gotowy do pokonania typowo silniejszej sprzedaży swojego odpowiednika.







