Układ A19 Pro zasilający iPhone'a 17 Pro Max przynosi znaczące ulepszenia GPU. Było to widoczne w wyciekającym zestawie testów porównawczych, w których A19 Pro uzyskał wynik na równi z iPadem Air M2. Co więcej, w recenzji wideo popularnego YouTubera The Tech Chap, widzieliśmy również, jak A19 Pro w iPhonie 17 Pro Max z łatwością przewyższył zeszłoroczny A18 Pro w iPhonie 16 Pro Max.
Ale benchmarki opowiadają tylko część historii. Aby zobaczyć, jak układ faktycznie działa w prawdziwym życiu, YouTuber MrMacRight przetestował 10 gier AAA na Applenajnowszym flagowym urządzeniu z najwyższej półki, iPhone 17 Pro Max, a wyniki były imponujące.
GRID Legends był jedną z pierwszych testowanych gier. W trybie wydajności gra działała płynnie przy 60 FPS w rozdzielczości 1778 × 818 z dynamicznym skalowaniem rozdzielczości. Liczba klatek na sekundę pozostała stabilna, a moc cieplna pozostała nominalna. Według MrMacRight, iPhone 16 Pro Max często spadał bliżej 50 FPS w tym samym scenariuszu, dzięki czemu spójność A19 Pro jest zauważalnym ulepszeniem.
Resident Evil 2 również podkreślił surowe zyski GPU. Na A19 Pro gra zarządzała blisko 50 FPS przy natywnej rozdzielczości 1080p, podczas gdy urządzenia A17 i A18 Pro z trudem utrzymywały się powyżej 35 FPS. Według YouTubera, przełączenie się na ustawienie 30 FPS poprawiło tempo wyświetlania klatek i szczegółowość grafiki, choć kosztem szybkości reakcji.
W Resident Evil 4, nowy chip Applezademonstrował swój największy skok. Dostosowując pliki konfiguracyjne, MrMacRight był w stanie zmusić A19 Pro do osiągnięcia nawet 60 FPS, choć nie był on idealnie zablokowany. Co ważniejsze, zaktualizowane chłodzenie komory parowej utrzymywało termikę na rozsądnym poziomie, a Metal HUD pokazywał ocenę termiczną "Fair" zamiast "Serious", która była powszechna w A18 Pro i A17 Pro, gdzie występował throttling. Starsze iPhone'y Pro miały tendencję do przegrzewania się pod tym samym obciążeniem.
Z drugiej stronyDeath Stranding podkreśliło zarówno mocne strony, jak i ograniczenia. Po wyjęciu z pudełka, gra celuje w 30 FPS przy 720p z agresywnym upscalingiem. Na A19 Pro utrzymywała ten cel konsekwentnie i działała chłodniej w porównaniu do A17 Pro i A18 Pro. Eksperymentując z plikami konfiguracyjnymi i limitem 60 FPS, YouTuber pokazał, że gra może osiągnąć nawet 40 FPS, co sugeruje miejsce na dalszą optymalizację.
Wreszcie, Assassin's Creed Mirage zapewnił bardziej realistyczny obraz oczekiwań dotyczących gier na iPhonie. Tytuł jest ograniczony do 30 FPS i opiera się na skalowaniu w górę, ale dzięki nowemu chipowi był w stanie utrzymać wyższą jakość grafiki. YouTuber zauważył jednak, że to "wysokie" ustawienie nie jest tym samym, co wysokie ustawienia dostępne na PC i konsolach.
Wyniki te potwierdzają, że A19 Pro jest dużym krokiem naprzód w grach mobilnych, zwłaszcza w utrzymywaniu stabilnej wydajności bez szybkiego dławienia termicznego. Jednak większość tytułów AAA jest nadal ograniczona do 30 FPS, a głównym wyzwaniem dla Apple pozostaje ograniczona biblioteka gier, przynajmniej w porównaniu z innymi urządzeniami przenośnymi, takimi jak Steam Deck lub Nintendo Switch 2.
Aby uzyskać więcej informacji, w tym testy gier Hitman, Sniper Elite 4, Subnautica i innych, mogą Państwo obejrzeć pełny film MrMacRight, w którym szczegółowo omawia on wszystkie dziesięć gier.