Reżyser klasycznego Resident Evil 3: Nemesis z 1999 roku, Kazuhiro Aoyama, jest zdezorientowany co do przetrwania Raccoon City i jego zabytków, w tym Departamentu Policji Raccoon City, w nadchodzącym Resident Evil 9: Requiem.
Aoyama wypowiedział się w niedawnym wywiadzie dla YouTuber Under The Mayo. Opowiedział on YouTuberowi o kataklizmicznym finale oryginalnej gry, w którym pocisk termobaryczny pada piekielnym ogniem na zaatakowane przez zombie Raccoon City, całkowicie je unicestwiając i redukując RCPD do popiołów.
Fragment zamykający oryginalną grę podkreślał to słowami: "Raccoon City zostało dosłownie wymazane z mapy" Nie ma nic bardziej oczywistego.
Aoyama stał na czele Nemesis jako oficjalnej kontynuacji po początkowej koncepcji spin-offu gry. Decyzja o zniszczeniu miasta była celowym posunięciem, aby "zamknąć księgę" epicentrum epidemii, kończąc koszmar gry.
Akcja gry rozgrywa się wiele lat po wydarzeniach z Resident Evil 3 Remake. W Resident Evil 3 Remake zakończenie utrzymuje zniszczenie Raccoon City, ale odwraca się od chaosu, skupiając się głównie na ucieczce Jill Valentine. W pewnym sensie Resident Evil 3 Remake złagodził pocisk rakietowy oryginału, ponieważ Raccoon City zostało pochłonięte przez opary dymu w porównaniu do zniszczeń widocznych w oryginale.
W Resident Evil 9: Requiem pozostałości Raccoon City i RCPD są nadal nienaruszone pośród postapokaliptycznej mgły. Aoyama był co najmniej "zdezorientowany", ponieważ gospodarz Under The Mayo zataił szczegóły "z profesjonalnej uprzejmości", ale mimo to opisał to jako "interesujące".
Aoyama zastanawiał się, czy "w grę wchodziły podróże w czasie" Jest to rażący ukłon w stronę upodobania serii do przesadnych tropów kina klasy B, choć fani nie są zaskoczeni, ponieważ Resident Evil już wcześniej flirtował z szaleństwami na osi czasu.
ReżyserRequiem, Koshi Nakanishi, pochylił się nad tą dwuznacznością podczas prac nad grą i przyznał, że nie jest to logiczne, stwierdzając: "Powracanie do niektórych z tych kultowych lokacji niekoniecznie jest realistyczne"
Oczywiście fani wyrazili sceptycyzm co do tej irytującej retconu, ale Nakanishi miał na ten temat coś do powiedzenia podczas wywiadu na Gamescom 2025:
Nie powiem, że przeprowadziliśmy dokładną symulację fizyczną tego, jak bomba wpłynęła na to miejsce. Ale pomyśleliśmy: "Okej, to jest miejsce, w którym bomba wylądowała w mieście. To byłaby strefa wybuchu, fala uderzeniowa być może dotarłaby do tych obszarów i tak by na nie wpłynęła"