Sprzedaż Xiaomi w sierpniu 2025 r. została ujawniona przez firmę i był to kolejny miesiąc zderzaka. Gigant elektroniczny, który rozszerzył swoją działalność na samochody elektryczne, opublikował na Weibo, że po raz drugi w swojej historii dostarczył ponad 30 000 pojazdów elektrycznych.
Xiaomi nie ujawniło dokładnych liczb, ale w lipcu sprzedało ponad 30 000 sztuk, a dane dostarczone przez China Passenger Car Association wskazują na dostawy na poziomie 30 452 pojazdów. Był to 20-procentowy wzrost miesiąc do miesiąca.
Wzrost ten jest bez wątpienia wynikiem ogromnej popularności SUV-a Xiaomi YU7. Samochód elektryczny zebrał ponad 200 000 zamówień w ciągu zaledwie trzech minut od udostępnienia. Xiaomi rozpoczęło dostawy w lipcu.
YU7 został zaprezentowany w czerwcu i natychmiast wywołał debaty Xiaomi vs Tesla, ponieważ nowy SUV jest bezpośrednim konkurentem Modelu Y.
Dobra passa Xiaomi może jednak nie ekscytować wielu klientów, ponieważ czas oczekiwania na dostawę pojazdów elektrycznych wydłużył się do 56 tygodni, zgodnie z aplikacją mobilną firmy do zamawiania pojazdów elektrycznych. Dzieje się tak pomimo wysiłków firmy zmierzających do zwiększenia produkcji poprzez rekrutację ogromnej liczby pracowników do zakładu produkcyjnego w lipcu. Dyrektor generalny Lei Jun nawet zachęcał nawet klientów do rozważenia zakupów od konkurencyjnych marek.
Ekspansja fabryki pojazdów elektrycznych Xiaomi nie wydaje się jednak wpływać na zagraniczne plany firmy. Ma ona wejść na europejski rynek pojazdów elektrycznych w 2027 roku.