Współtwórca Dishonored i wieloletni dyrektor studia Arkane Austin, Harvey Smith, niedawno otworzył się na temat "szoku" związanego z zamknięciem studia przez Microsoft w maju 2024 roku, po negatywnym odbiorze jego wampirycznego FPS-a, Redfall.
Smith rozmawiał z prowadzącym Simonem Parkinem w najnowszym odcinku podcastu My Perfect Console i spojrzał wstecz na historię zespołu, wraz z doświadczeniem związanym z tworzeniem skradanki FPS Dishonored z 2012 roku i tworzeniem uznanego, ale pozornie zapomnianego Prey z 2017 roku.
Później zagłębił się w ból związany z zamknięciem studia. Smith otrzymał telefon w noc poprzedzającą oficjalne ogłoszenie, co sprawiło, że przez całą noc nie mógł zasnąć, myśląc o młodszych deweloperach, którzy zadebiutowali w Redfall.
Smith wyjaśnił w wywiadzie:
"To był szok, ponieważ wykonaliśmy naprawdę dobrą pracę, a jest to grupa ludzi w niektórych przypadkach, którzy pracowali razem nad jednym projektem, a w innych przypadkach, takich jak ja i Ricardo Bare (kreatywny lider za Prey: Mooncrash), pracowali razem od późnych lat dziewięćdziesiątych"
Smith wziął na siebie winę za komercyjną porażkę Redfall , uznając ją za eksperyment z usługami na żywo, który upadł w obliczu pandemii. Dalej powiedział:
Naprawdę współczułem nowym ludziom, dla których był to pierwszy projekt lub byli w branży dopiero od jakiegoś czasu... Głównie był to szok i starałem się pomóc, zwłaszcza ludziom, dla których było to po prostu oszałamiające doświadczenie.
Pomimo nieoczekiwanego niepowodzenia, Smith skupił się na pracy i wprowadzeniu łatki Redfall 1.4, którą nazwał "ogromnym naciskiem na całą firmę" Patch wprowadził tryb offline, poprawił systemy i dopracował grę tak, by była bliższa wizji Arkane.
Smith cieszył się, że Microsoft pozwolił im na tę ostatnią aktualizację, stwierdzając: "Microsoft pozwolił nam ukończyć 1.4 z dużą ilością kampanii. W rezultacie praca zespołu nie poszła na marne, a gra, która znajduje się tam dzisiaj, jest znacznie lepsza niż ta, którą wydaliśmy w momencie premiery"
Stwierdził jednak dalej:
To nie była decyzja, z którą się zgadzałem. Bardzo wierzyłem w przyszłość studia. Pracowaliśmy nad czymś bardzo fajnym" Ujawnił również, że studio pracowało nad grą Blade Runner i powiedział: "Pracowaliśmy nad grą Blade Runner , co było dla mnie bardzo ekscytujące. To, co mogliśmy zrobić z Blade Runner..







