Notebookcheck Logo

Todd Howard mówi, że sztuczna inteligencja jest tylko "narzędziem" i podkreśla ludzką kreatywność, ponieważ Bethesda unika treści generowanych przez sztuczną inteligencję

Todd Howard na targach E3 2019 (źródło obrazu: SpottinGames YT)
Todd Howard na targach E3 2019 (źródło obrazu: SpottinGames YT)
Todd Howard z Bethesdy powiedział w rozmowie z Eurogamerem, że sztuczna inteligencja powinna służyć wyłącznie jako "narzędzie" produkcyjne, podkreślając, że ludzkie intencje i artyzm muszą pozostać w centrum tworzenia gier.
Gaming AI Movies / TV-Shows

Todd Howard, kreatywna siła stojąca za seriami Elder Scrolls i Fallout firmy Bethesda Game Studios, zagłębił się w wątpliwą rolę sztucznej inteligencji w tworzeniu gier. Dyrektor studia określił ją jako nieocenione narzędzie, podkreślając jednocześnie potrzebę ludzkiej kreatywności.

Todd Howard omówił tę kwestię podczas wydarzenia promocyjnego drugiego sezonu adaptacji Fallout firmy Amazon, której premiera zaplanowana jest jeszcze w tym miesiącu. Howard rozmawiał z producentem społecznościowym Eurogamero ekspansji serialu na nowe scenerie i nawiązaniach do New Vegas. W trakcie rozmowy poruszony został temat sztucznej inteligencji.

Todd Howard powiedział:

Postrzegam ją jako narzędzie. Kreatywna intencja pochodzi od ludzkich artystów, numer jeden" Wyjaśnił w wywiadzie, że Bethesda nie używa sztucznej inteligencji jako środka do generowania treści, ale do usprawnienia wewnętrznych przepływów pracy.

Todd spojrzał wstecz i narysował paralelę między Photoshopem a sztuczną inteligencją. Powiedział: "Myślę, że gdyby cofnął się pan 10 lat temu do tej wersji Photoshopa, nie chciałby pan do niej wracać"

Uważa on, że sztuczna inteligencja pozwala deweloperom na zwiększenie wydajności procesów deweloperskich bez uszczerbku dla kreatywności.

Dalej wyjaśnił:

Ale myślę, że patrzymy na to jako na narzędzie do, czy jest sposób, w jaki możemy go użyć, aby pomóc nam szybciej przejść przez niektóre iteracje, które sami wykonujemy. Nie w generowaniu rzeczy, ale zawsze pracujemy nad naszym zestawem narzędzi do budowania naszych światów lub sprawdzania rzeczy.

Komentarze Howarda na temat sztucznej inteligencji pojawiają się w punkcie zwrotnym w branży gier, w której wielu deweloperów starało się wykorzystać sztuczną inteligencję do zwiększenia rentowności, ale doprowadziło to do powszechnych zwolnień.

Aby spojrzeć na to z innej perspektywy, ankieta Google Cloud przeprowadzona w sierpniu 2025 r. wykazała, że 90% twórców gier już wykorzystuje sztuczną inteligencję w swoich przepływach pracy, aby zautomatyzować powtarzalne zadania i obniżyć koszty.

95% deweloperów korzystających ze sztucznej inteligencji stwierdziło, że sztuczna inteligencja zmniejsza monotonię powtarzalnych zadań, pozwalając im skupić się na kreatywnych aspektach gier wideo. Oszałamiające 94% oczekuje, że sztuczna inteligencja zmniejszy ogólne koszty tworzenia gier w dłuższej perspektywie.

Howard zakończył wywiad, stwierdzając: "Takie jest nasze zdanie na ten temat. Chcemy chronić artyzm. To ludzkie intencje sprawiają, że nasze gry są wyjątkowe"

Kup pakiet Fallout: Season One Amazon Exclusive Steelbook na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 12 > Todd Howard mówi, że sztuczna inteligencja jest tylko "narzędziem" i podkreśla ludzką kreatywność, ponieważ Bethesda unika treści generowanych przez sztuczną inteligencję
Rahim Amir Noorali, 2025-12- 8 (Update: 2025-12- 8)