Po ostatnich wypowiedziach dyrektora Bethesda Game Studios, Todda Howarda, w wywiadzie dla GQ, w sieci zaczęły krążyć plotki o potencjalnym remasterze Fallout 3. Todd Howard stwierdził, że studio ma "setki ludzi nad Falloutem w tej chwili, z 76 i kilkoma innymi rzeczami, które robimy"
Świętując 10. rocznicę premiery Fallout 4, Todd Howard rozmawiał z GQ Magazine i niejasno zasugerował, że studio pracuje nad "kilkoma innymi rzeczami", które VGC jest Fallout 3 Remastered.
Podczas wywiadu Todd Howard otwarcie przyznał, że studio pracuje nad The Elder Scrolls 6 każdego dnia, potwierdzając, że jest to "wciąż długa droga", ale pozostał milczący na temat innych trwających projektów. Jedyne uwagi, jakie poczynił na temat Fallout 3, dotyczyły tego, że gra "ma najlepsze otwarcie" ze wszystkich gier, nad którymi pracował, i że "ma bardzo surowy ton"
Mówił o nieprzemijającej atrakcyjności serii Fallout , stwierdzając: "Fallout jest świetny, ponieważ w jednej chwili może być gonzo B-movie, a następnie może być traumą życia lub śmierci. Właśnie nad tym spędziliśmy dużo czasu w serialu. Myślę, że najlepszą misją jest ta z bohaterami, których spotykasz: co zrobili, aby przetrwać i dlaczego? Jak się pan z tym czuje?"
Bethesda może rzucić cień na Fallout 3 Remastered, podobnie jak w przypadku The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, który został zapowiedziany i wydany 22 kwietnia 2025 roku podczas transmisji na żywo. Todd Howard opisał zrzut cienia w Oblivion Remastered jako "test", który "wyszedł dobrze"
Wcześniejsze przecieki pokrywają się z nadchodzącą premierą remastera Fallout 3. Dokumenty prawne Microsoftu wyciekły w 2023 roku podczas sprawy antymonopolowej FTC przeciwko przejęciu Activision Blizzard przez firmę. Dokumenty zawierały szczegółowe plany dotyczące remastera Fallout 3 wraz z The Elder Scrolls 6.
W kwietniu 2025 roku NateTheHate potwierdził istnienie projektu, choć powtórzył, że Fallout 3 Remastered jest "daleko od premiery"
Fandom Fallouta jest jednak zaniepokojony kwestiami optymalizacji, które można było zaobserwować w The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered, oraz tym, czy wykorzystanie przez Bethesdę silnika Unreal Engine 5 zmieni istotę i urok oryginalnego Fallouta 3.




