Niedawno gracze dowiedzieli się, że prace nad grą Donkey Kong Bananza rozpoczęły się na oryginalnym Switchu. Nowy wywiad Nintendo Ask the Developer wskazuje na rok 2021, kiedy to rozpoczęło się przejście na nową konsolę. Kenta Motokura, Daisuke Watanabe i Wataru Tanaka opisują również, w jaki sposób rozpoczęły się prace nad Specyfikacje Switch 2 przyniesie korzyści platformówce 3D.
Jako że 17 lipca Zbliża się data premiery Donkey Kong Bananza donkey Kong Bananza, podzielili się również pierwszym zrzutem ekranu przedstawiającym, jak gra będzie wyglądać na Switchu. Trudno zauważyć różnicę w wierności wizualnej na małych obrazach porównawczych. Mimo to wiele zalet jest zauważalnych tylko podczas interakcji z otoczeniem.
Według dyrektora artystycznego Watanabe, "Jednym z najbardziej oczywistych ulepszeń było to, że mogliśmy umieścić znacznie więcej obiektów w środowisku niż wcześniej" Główną zaletą gry na Switch 2 jest swoboda niszczenia niemal wszystkiego wokół i pod Donkey Kongiem.
Grafika w Donkey Kong Bananza opiera się na wokselach, które są zasadniczo piksele 3D. W miarę jak obiekty stają się coraz większe i bardziej złożone, szybko zużywają zasoby konsoli. Tylko specyfikacje Switch 2, które obejmują dodatkową pojemność pamięcipozwala na przekonujące niszczenie tych obiektów.
W wywiadzie dyrektor ds. gier Tanaka potwierdził, że moc obliczeniowa najnowszego handhelda była również krytyczna. Chociaż nie ma dowodów na to, że gra Switch 2 wykorzystuje DLSSto układ Nvidii okazał się wystarczający. Deweloperzy mogli celować w 60 klatek na sekundę, nawet przy szczegółowych mapach i autentycznie wyglądających eksplozjach.
Pomimo tego, że zespół chwalił Switch 2, Kazuya Takahashi wcześniej przyznał się do spadków liczby klatek na sekundę. Niemniej jednak obiecuje płynne ogólne wrażenia w wersji detalicznej. Gracze ocenią, jak znaczące są czkawki wydajności po dacie premiery Donkey Kong Bananza.