Notebookcheck Logo

Recenzja wydajności Donkey Kong Bananza krytykuje użycie FSR 1 zamiast DLSS i irytujące spadki liczby klatek na sekundę

Grafika Donkey Kong Bananza przedstawiająca Donkey Konga i Pauline z logo (źródło obrazu: Nintendo of America z poprawkami)
Grafika Donkey Kong Bananza przedstawiająca Donkey Konga i Pauline z logo (źródło obrazu: Nintendo of America z poprawkami)
Według Digital Foundry, pierwsza gra Nintendo na Switch 2 to innowacyjna platformówka 3D. Mimo to klarowność obrazu często cierpi z powodu wątpliwego wykorzystania FSR 1 zamiast skalowania DLSS. Ponadto, spadków liczby klatek na sekundę do 30 fps można było uniknąć bez polegania na podwójnie buforowanej synchronizacji vsync.
Console Gaming Handheld Software Game Releases

Digital Foundry opublikowało swoją recenzję Donkey Kong Bananza, która skupia się na wydajności. Chociaż strona nazywa grę na Switch 2 krokiem naprzód w gatunku platformówek 3D, nie obyło się bez technicznych wpadek. John Linneman ujawnia, że do pewnego stopnia tytuł nie wykorzystuje ulepszonej specyfikacji Switch 2.

Duża część krytyki koncentruje się na implementacji przestarzałego FSR 1, zamiast bardziej efektywnego DLSS upscaling. Kolorowe środowiska naziemne i podziemne są pełne szczegółów. Mimo to Linneman uważa, że efekty wizualne byłyby bardziej wyraziste, gdyby zastosowano nowszy upscaler. Połączenie FSR i antyaliasingu SMAA w post-processingu skutkuje bardziej miękkim obrazem, niż niektórzy gracze mogliby oczekiwać.

Warto zauważyć, że Digital Foundry preferowało wydajność Donkey Kong Bananza w trybie przenośnym. Po zadokowaniu gra na Switch 2 osiąga rozdzielczość tylko do 1200p, ale często spada poniżej tego poziomu. Oczywiście niedoskonałości wizualne są bardziej zauważalne na większych wyświetlaczach.

Kiedy Switch 2 konwertuje się na handhelda, tytuł działa w stałym 1080p. VRR, które jest niekompatybilne ze stacją dokującąmoże również pomóc w utrzymaniu płynności rozgrywki. Niestety, podobnie jak w przypadku innych gier na Switch 2, funkcja ta wydaje się nie działać przy 40 fps lub mniej. Staje się to problemem w Donkey Kong Bananza, ponieważ walki z bossami i niektóre animacje mają znaczący wpływ na liczbę klatek na sekundę.

Linneman obwinia również podwójnie buforowaną synchronizację vsync za zauważalną czkawkę wydajności. Zamiast mniej ekstremalnych spadków do poziomu poniżej 60 klatek na sekundę, gra renderuje obraz z prędkością 30 klatek na sekundę.

Na szczęście niedociągnięcia graficzne nie zepsuły Linnemanowi wrażeń z gry. Patrząc na ocenę na Metacriticwiększość recenzji Donkey Kong Bananza ocenia projekty postaci i map jako urocze. Ponadto, zniszczalna fizyka jest godna uwagi, dzięki czemu gracze czują się bardziej związani z wirtualnym światem gry. Niemniej jednak, z rozwój rozpoczął się na oryginalnej konsolinie wszystkie korzystne specyfikacje Switch 2 są dostępne.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Recenzja wydajności Donkey Kong Bananza krytykuje użycie FSR 1 zamiast DLSS i irytujące spadki liczby klatek na sekundę
Adam Corsetti, 2025-07-17 (Update: 2025-07-17)