Notebookcheck Logo

Twórca Counter-Strike'a twierdzi, że to skórki, a nie rozgrywka, napędzają dominację CS2 na Steamie

Zrzut ekranu noża Karambit Case Hardened (źródło obrazu: Skinflow)
Zrzut ekranu noża Karambit Case Hardened (źródło obrazu: Skinflow)
Współtwórca Counter-Strike'a, Minh "Gooseman" Le, powiedział, że CS2 na Steamie jest napędzany w mniejszym stopniu przez taktyczną strzelaninę niż przez kwitnący, spekulacyjny rynek kosmetycznych skórek do broni. W obszernym wywiadzie zastanawiał się nad tym, jak mod do pokoju w akademiku przekształcił się w e-sportowego i ekonomicznego molocha, a także o swoim niełatwym odejściu z Valve i nieudanej próbie prześcignięcia Counter-Strike'a za pomocą Tactical Intervention.
Gaming

Twórca cieszącego się dużym uznaniem moda do Counter-Strike'a, Minh "Gooseman" Le, twierdzi, że powodem żelaznej pozycji Counter-Strike'a 2 na Steamie nie jest rozgrywka ani motywy otaczające grę. Sprowadził to do jednej rzeczy: obsesji społeczności na punkcie kosmetycznych skórek w grze o różnych liczbach i rzadkościach.

Dla kontekstu, Minh Le opracował Counter-Strike'a wraz z Jessem Cliffe'em jako mod do Half-Life. Ze względu na niesłabnącą popularność, Valve oficjalnie przejęło Counter-Strike'a w 2000 roku. Dziś Counter-Strike 2 ma średnio milion jednoczesnych graczy dziennie.

Ekonomia skinów w grze gwałtownie wzrosła w ciągu ostatnich kilku lat, osiągając miliardy dolarów. Niedawna aktualizacja "Trade Up" wywołała jednak powszechny sprzeciw w społeczności CS za załamanie ekonomii skinów.

Minh Le spotkał się z Edge Magazine #418 za pośrednictwem GamesRadar na szczery wywiad. Powiedział im: "Kiedyś myślałem, że to motyw przewodni - nadal uważam, że walka z terroryzmem to fascynujący temat. Ale myślę, że ludzie grają w to tylko po to, by zbierać skórki i takie tam"

Le szczegółowo opisał, jak nigdy nie zamierzał, aby Counter-Strike stał się fenomenem e-sportu. Powiedział:

Około wersji beta 5 zostaliśmy zakontraktowani przez konkurencyjną ligę i powiedzieli: "Byłoby wspaniale, gdybyście mogli zmienić to i tamto, i uczynić grę bardziej podatną na rywalizację".

Jednak Le był dość lekceważący w stosunku do interakcji i odrzucił ich postępy, stwierdzając:

"Proszę mi nie przeszkadzać. Jestem zbyt zajęty tworzeniem gry. Nie mam czasu na przekształcanie jej w grę e-sportową. Byłem trochę zirytowany ich prośbami. Nie zwracałem uwagi na to, by Counter-Strike stał się grą e-sportową.

W obliczu narastających różnic twórczych i coraz większego przesunięcia w kierunku e-sportu, Le opuścił Valve i założył MostWanted Entertainment w 2006 roku. Nadal jednak żałuje tej decyzji.

W 2012 roku Le stworzył grę Tactical Intervention, która przyjęła hiperrealistyczne podejście do multiplayer FPS, oferując 10 trybów, zniszczalne środowiska i gadżety dostosowane do ról graczy. Chciał stworzyć coś większego niż Counter-Strike.

Niestety, gra okazała się komercyjną klapą ze względu na spadek cienia, minimalny marketing i brutalną konkurencję ze strony ówczesnych gigantów, takich jak Titanfall i Battlefield 3. Gra przetrwała, ale ostatecznie serwery zostały zamknięte w październiku 2017 roku.

To niesamowite, jak mod do Half-Life z pokoju w akademiku stał się jedną z największych wieloosobowych gier FPS wszechczasów z własną ekonomią.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 12 > Twórca Counter-Strike'a twierdzi, że to skórki, a nie rozgrywka, napędzają dominację CS2 na Steamie
Rahim Amir Noorali, 2025-12-17 (Update: 2025-12-18)