Valve, firma stojąca za najbardziej udaną platformą do gier na PC, właśnie po cichu wprowadziła poprawkę do Counter-Strike 2, która zasadniczo zmienia wielomiliardową ekonomię skinów w grze. Aktualizacja umożliwia graczom wymianę 5 przedmiotów StatTrak™ Covert na 1 nóż StatTrak™ lub pięciu zwykłych przedmiotów Covert na jeden zwykły nóż lub rękawice z jednej z przesłanych kolekcji.
Konsekwencje były szybkie i dramatyczne. Strona śledząca PriceEmpire zauważyła, że całkowita kapitalizacja rynkowa skinów spadła z około 6 miliardów dolarów do około 4,27 miliarda dolarów w mniej niż 24 godziny. Oznacza to spadek wartości o prawie 2 miliardy dolarów, który zniknął z dnia na dzień.
Rzadkie przedmioty, zwłaszcza noże i rękawice, które kiedyś były nieosiągalne poprzez wymianę, odniosły największy sukces; wiele pożądanych noży, które były sprzedawane za kilka tysięcy dolarów, spadło teraz o 40%-60%, ponieważ bariera ich wytwarzania spadła. W międzyczasie czerwone skórki używane w umowach wymiany zyskały na wartości, ponieważ nagle stały się "walutą" do wytwarzania przedmiotów wysokiego poziomu.
Logika ekonomiczna jest jasna: umożliwiając graczom wytwarzanie noży i rękawic z wcześniej mniej wartościowych przedmiotów, Valve zarówno osłabiło rzadkość swoich przedmiotów najwyższego poziomu, jak i wywołało wymuszoną ponowną wycenę rynku bazowego. Niektórzy inwestorzy postrzegają to jako korektę długotrwałej bańki inflacyjnej na rynku skórek; inni postrzegają to jako zakłócenie wartości dla inwestorów długoterminowych. Jak pisze w jednym z komentarzy na Reddicie r/CS2 ujął to następująco: "Trochę się sparzyłem ... ale szczerze mówiąc, jest to droga do długoterminowego zdrowia gry ... ludzie mają teraz łatwiejszy czas na zdobycie skórki, której chcą"
Z biznesowego punktu widzenia aktualizacja ta może zwiększyć obroty na rynku Steam. Dzięki bardziej przystępnym cenowo punktom wejścia dla pożądanych skórek, więcej graczy może zaangażować się w handel, co oznacza więcej transakcji dla Valve, z których Valve może czerpać zyski w grze, zamiast tracić, gdy przedmioty są sprzedawane poza platformą. Jak inny Redditor ujął to następująco: "Valve właśnie osiągnęło mistrzostwo w kapitalizmie platformowym"
Valve nie skomentowało jeszcze oficjalnie wpływu na rynek, ale efekty falowania są już odczuwalne. Niezależnie od tego, czy jesteś kolekcjonerem, czy kimś, kto po prostu chce mieć swój pierwszy nóż, ta aktualizacja zmieniła wszystko z dnia na dzień i ma poważne konsekwencje dla tego, co wcześniej było postrzegane przez wielu traderów jako doceniające aktywa cyfrowe.




