Gra Metro Gravity, stworzona przez niezależnego dewelopera, wykorzystuje koncepcję grawitacji i odwraca ją, umożliwiając poruszanie się po dowolnej powierzchni, i łączy ją z precyzyjną walką opartą na rytmie, która zmusza do poruszania się w rytm.
Projekt mapy wzmacnia tę koncepcję, pozwalając graczowi eksplorować surrealistyczny, połączony ze sobą region, który, według słów dewelopera, "nie zakłada góry ani dołu" Podobnie jak w każdej innej metroidvanii, gracz eksploruje, zdobywa nowe umiejętności i moce oraz rozwiązuje zagadki, aby robić postępy.
Inspirowany stylem retro styl graficzny 3D gry ma na celu uchwycenie wczesnego klimatu ery PlayStation 1 z nutką nowoczesnych ulepszeń, takich jak oświetlenie w czasie rzeczywistym i wolumetryczna mgła.
Jeśli chodzi o walkę, gracze muszą sprawdzić swoje umiejętności w starciu z różnymi przeciwnikami. Jest to szczególnie prawdziwe w walkach z bossami, które mają własną, unikalną ścieżkę dźwiękową i zmuszają do parowania, unikania i wyprowadzania ataków w rytm muzyki.
Nie wszystko jest idealne. Niektóre recenzje na Steam wskazują na kilka niespójności projektowych w rozgrywce, a ogólnie rzecz biorąc, animacja i efekty wizualne wydają się być najsłabszą częścią gry, co jest zrozumiałe.
Gra została wydana na Steam na początku tego tygodnia i ma już ocenę "bardzo pozytywną" z 98% z 64 dotychczasowych recenzji, co daje grze kciuki w górę. Znajduje się również w pierwszej dziesiątce w sekcji "Nowości i trendy" na platformie.
Źródło(a)
Steam, link powyżej