Notebookcheck Logo

Twórca popularnych tytułów Nintendo, Masahiro Sakurai, komentuje wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji w tworzeniu gier

Twórca gier Nintendo Masahiro Sakurai siedzi przy stole (źródło zdjęcia: The Guardian)
Twórca gier Nintendo Masahiro Sakurai siedzi przy stole (źródło zdjęcia: The Guardian)
Gracze nadal debatują nad rolą generatywnej sztucznej inteligencji w tworzeniu gier. W obliczu droższych tytułów, wielu nabywców sprzeciwia się firmom używającym skrótów do tworzenia zasobów. Masahiro Sakurai przedstawił swój pogląd na to, w jakim celu sztuczna inteligencja powinna służyć podczas tworzenia gier.
AI Console Gaming Handheld Software

Oczekiwania dotyczące innowacyjnej rozgrywki i ulepszonej grafiki doprowadziły do wydłużenia cykli deweloperskich. Generatywna sztuczna inteligencja mogłaby skrócić ten proces, ale stała się kontrowersyjnym tematem w branży. Masahiro Sakurai, twórca gier Nintendo takich jak Super Smash Bros. i Kirby's Dream Land, podzielił się ostatnio swoimi przemyśleniami na temat tej technologii.

Jak na ironię, maszynowe tłumaczenie nowego japońskiego artykułu wprowadza pewne zamieszanie. W wywiadzie dla ITmediasakurai nie zobowiązuje się do wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w swoich projektach. Wyjaśnia jednak, jak duże studia zmagają się z tytułami, które stają się coraz większe. Tymczasem firmy z mniejszymi zasobami szybko pozostają w tyle za dobrze finansowaną konkurencją.

Kirby w nadchodzącej grze Kirby Air Riders Switch 2 (źródło obrazu: Nintendo of America)
Kirby w nadchodzącej grze Kirby Air Riders Switch 2 (źródło obrazu: Nintendo of America)

Sztuczna inteligencja jest kusząca, ponieważ zmniejsza obciążenie pracą, ale gracze obawiają się, że deweloperzy wykorzystają ją jako substytut ludzkiej kreatywności. Prezes Nintendo, Shuntaro Furukawa, zapewnił wcześniej fanów, że generatywna sztuczna inteligencja nie będzie generować zasobów w grach własnych. Firma ma również obawy dotyczące kwestii praw własności intelektualnej, które te narzędzia podnoszą. Nintendo zostało później oskarżone o wykorzystywanie sztucznej inteligencji do tworzenia billboardów w Mario Kart Worldale stanowczo zaprzeczyło tym oskarżeniom.

Sakurai może być bardziej otwarty na poleganie na sztucznej inteligencji w celu zwiększenia produktywności w miejscu pracy. Prozaiczne zadania, takie jak tworzenie harmonogramów, mogą również usprawnić tworzenie gier. W przeciwnym razie wpływowy projektant gier uważa, że proces ten jest obecnie "zbyt czasochłonny i niezrównoważony"

Gracze często narzekają, gdy tytuły są opracowywane przez lata bez oznak postępu. Po ogłoszeniu Metroid Prime 4: Beyond w 2017 roku, właściciele Switch i Switch 2 zostali pozostawieni z niejasną datą premiery w 2025 roku. Gry tworzone poza Japonią również potrzebują więcej czasu, aby pojawić się na rynku opóźnione GTA 6 jest tego oczywistym przykładem. Zespoły deweloperskie muszą znaleźć sposoby na zwiększenie wydajności, ale Sakurai nie ma żadnych natychmiastowych odpowiedzi na ten problem.

Kirby Air Riders to kolejna pozycja z serii oczekiwanych gier Nintendo od Sakuraia. Podobnie jak w przypadku Metroid Prime 4, fani wiedzą jedynie, że jej premiera planowana jest na 2025 rok.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 06 > Twórca popularnych tytułów Nintendo, Masahiro Sakurai, komentuje wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji w tworzeniu gier
Adam Corsetti, 2025-06-23 (Update: 2025-06-23)