Wraz z 21-minutowym zwiastunem, Blood of Dawnwalker oferuje pierwsze dogłębne spojrzenie na rozgrywkę i nie trzeba było długo czekać na porównania do The Witcher 3 aby się pojawić. Insider Gaming nazwał ją nawet "Wiedźminem z modem parkour" - nic dziwnego, biorąc pod uwagę, że Rebel Wolves, studio stojące za grą, zostało założone przez byłych deweloperów CD Projekt Red, w tym weteranów serii Wiedźmin.
Historia rozgrywa się w fikcyjnej dolinie Sangora w XIV wieku - ponurym, dotkniętym zarazą świecie rozdartym przez wojnę. Gdy chaos się rozprzestrzenia, wampiry wyłaniają się z cienia, by zdominować osłabioną ludzką populację. Gracze wcielają się w Coena, młodego mężczyznę przemienionego w Dawnwalkera - po części człowieka, po części wampira. W sercu gry leży główny dylemat moralny: czy Coen będzie trzymał się swojego człowieczeństwa, czy też przyjmie mroczne moce, aby chronić swoją rodzinę?
Wybory w Blood of Dawnwalker kształtują nie tylko fabułę, ale także sposób, w jaki postacie niezależne reagują na gracza. Deweloperzy zaprojektowali elastyczny system zadań z wieloma ścieżkami zależnymi od lokalizacji, pory dnia i reputacji gracza. Przykładowo, katedra może być dostępna w ciągu dnia, podczas gdy w nocy wejście do niej może wymagać użycia wampirzych mocy. Bossowie, tacy jak Xanthe, najstarszy wampir w dolinie, mogą zostać pokonani poprzez sprytne strategie zadań lub bezpośrednią walkę, dając graczom swobodę radzenia sobie z wyzwaniami na swój własny sposób.
System walki w grze opiera się na wprowadzaniu kierunku, umożliwiając graczom celowanie atakami i blokami w czterech kierunkach. Specjalne zdolności dodają taktycznej głębi i są odblokowywane poprzez gromadzenie energii dzięki udanym ruchom. W swojej wampirzej formie Coen może wyprowadzać ataki pazurami, teleportować się za pomocą kroku cienia, a nawet biegać po ścianach i sufitach. Kontrast między jego ostrożną, ludzką stroną w ciągu dnia i potężną, krwiożerczą naturą w nocy tworzy wyjątkowy rytm. Podczas gdy wpływ The Witcher 3 jest widoczny zarówno w oprawie wizualnej, jak i rozgrywce, Blood of Dawnwalker wyróżnia się jednym ważnym elementem - pionową mobilnością. Gra kładzie nacisk na parkour, dynamiczne przejścia poziomów i większe poczucie wolności, wnosząc świeży wymiar do klasycznej formuły RPG.
Gra znajduje się obecnie w fazie pre-beta, a jej premiera planowana jest na 2026 rok
Według deweloperów, zwiastun prezentuje prawdziwą rozgrywkę w fazie pre-beta. Blood of Dawnwalker ma zadebiutować na Steamie w 2026 roku, a po drodze planowane są regularne aktualizacje. Pierwsze reakcje na Reddit były ostrożnie optymistyczne - fani są podekscytowani wyraźnym powiązaniem gry z Wiedźminem i z zadowoleniem przyjmują nową mechanikę parkour. Pozostaje jednak pewna krytyka, szczególnie w odniesieniu do pracy kamery i efektów wizualnych, które, jak wielu ma nadzieję, zostaną dopracowane w przyszłych wersjach.