Po tym, jak IRS zmienił wytyczne dotyczące ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne, aby umożliwić przedłużenie poza termin dostawy 30 września, Tesla odlicza teraz dni do ostatniego zamówienia.
Przed wprowadzeniem nowych zasad IRS, nabywcy Tesli Model Y lub Model 3 musieli odebrać swój pojazd w dniu 30 września lub wcześniej, aby zakwalifikować się do otrzymania federalnej dotacji w wysokości 7,500 USD. Teraz jednak mogą po prostu kupić Model Y lub wpłacić minimalną zaliczkę do końca września i odebrać dostawę w dowolnym momencie później, aby nadal się kwalifikować.
Tesla zaktualizowała swoją stronę internetową o gigantyczny licznik, który wskazuje dni pozostałe do zamówienia Modelu Y lub innego pojazdu przed wygaśnięciem ulgi podatkowej. Rząd wycofuje się z federalnych rabatów na czyste pojazdy, ponieważ wydaje 200 milionów dolarów miesięcznie na nieuczciwe dotacje.
Program jest jednak bardzo popularny wśród nabywców samochodów elektrycznych, a ponad 90% osób kwalifikujących się do niego korzysta ze zwrotu podatku od pojazdów elektrycznych w punkcie sprzedaży, a ponad 13 000 dealerów zarejestrowało się na stronie internetowej IRS Energy Credits.
Dlatego też Kalifornia początkowo zobowiązała się, że stan zrekompensuje za federalną ulgę podatkową, jeśli administracja Białego Domu zlikwiduje program rabatowy w wysokości 7 500 USD na nowe pojazdy elektryczne i dotację w wysokości 4 000 USD na pojazdy używane.
Wydaje się jednak, że teraz, gdy zbliża się termin wygaśnięcia ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne 30 września, gubernator Newsom zmienił zdanie, ponieważ stoi w obliczu niedoborów budżetowych stanu. Kalifornia może nie wkroczyć, by naprawić "wandalizm" rządu federalnego w zakresie ulg podatkowych na pojazdy elektryczne, jak stwierdził w niedawnym wywiadzie, ale zamiast tego wykorzysta miliardy z systemu limitów i handlu do finansowania projektów infrastrukturalnych, takich jak rozbudowa sieci ładowania, zamiast wypłacać bezpośrednie dotacje.
Biorąc pod uwagę, że Kalifornia ma największy udział w sprzedaży pojazdów elektrycznych w USA, producenci samochodów, tacy jak Tesla, będą teraz musieli uruchomić własne programy, aby zrekompensować koniec federalnych ulg podatkowych, czy to poprzez bezpośrednie obniżki cen Modelu Y, oferty finansowania APR lub inne zachęty, na które mogą sobie pozwolić.
Tesla, w szczególności, planuje zwiększyć popyt poprzez wprowadzenie nowych wykończeń pojazdów, od najtańszej wersji Modelu Y do potężnej wersji Performance przy czym wszystkie nowe premiery zostaną przełożone na okres po wygaśnięciu federalnej ulgi podatkowej.