Notebookcheck Logo

Tesla Semi dorównuje ciężarówkom z silnikiem Diesla w testach, rejestrując efektywne zużycie 1,55 kWh/milę

Testy Tesli Semi i ciężarówek z silnikiem wysokoprężnym na przełęczy Donner (źródło zdjęcia: Zanegler/X)
Testy Tesli Semi i ciężarówek z silnikiem wysokoprężnym na przełęczy Donner (źródło zdjęcia: Zanegler/X)
Firma transportowa ArcBest przeprowadziła szereg pilotażowych testów Tesli Semi, aby określić jej przydatność jako ciężarówki flotowej. Tesla Semi poradziła sobie z ciężarówkami z silnikiem Diesla w wymagającym teście Donner Pass.
E-Mobility

Elektryczna ciężarówka Tesla Semi została poddana testom jako pojazd flotowy na regularnych trasach towarowych i przeszła je śpiewająco. Firma transportowa ArcBest twierdzi, że średnie zużycie energii elektrycznej ciężarówki klasy 8 podczas 3-tygodniowych testów drogowych wyniosło 1,55 kWh na milę, podczas gdy trasy zostały celowo zaplanowane na różnych trudnych terenach.

Obejmuje to słynną górską przełęcz Donner, trudną trasę pod górę, na której Tesla Semi radziła sobie na równi z ciężarówkami z silnikiem Diesla. To nie pierwsze rodeo Tesli Semi na przełęczy Donner, ponieważ została ona sfilmowana podczas wyprzedzanie ciężarówki z silnikiem diesla.

Nachylenie na tej ponad 7000-metrowej przełęczy w Sierra Nevada zaczyna się od 7%, a ciężarówki z silnikiem Diesla są zwykle w stanie wspinać się z prędkością poniżej 50 mil na godzinę, więc prawe pasy zostały zbudowane dla wolniejszych ciężarówek w bardziej stromych obszarach.

Typowa półciężarówka ma 6-cylindrowy silnik o mocy około 600 KM i 1850 funtów momentu obrotowego, podczas gdy Tesla twierdzi, że jej półciężarówka jest 3 razy mocniejsza niż ciężarówka z silnikiem wysokoprężnym, dzięki czemu wyprzedzanie innej ciężarówki jest możliwe, nawet na tak długim i stromym wzniesieniu jak Donner Pass.

Firma transportowa przetestowała Teslę Semi na dystansie 4 494 mil i była w stanie pokonać 321 mil dziennie, zużywając średnio 1,55 kWh pojemności baterii na milę. Aby jednak elektryczna ciężarówka Tesli mogła być brana pod uwagę jako materiał flotowy,"musi ona spełniać lub przewyższać cele w zakresie wydajności i całkowitego kosztu posiadania naszych najbardziej wydajnych jednostek wysokoprężnych" - powiedział prezes firmy.

Tak też się stało, a kierowcy byli zadowoleni z komfortu kabiny, bezpieczeństwa, widoczności i intuicyjnej obsługi. Jedyną rzeczą, która sprawiła, że ArcBest wstrzymał się podczas testów Tesli Semi, jest infrastruktura ładowania.

Tesla ma obecnie ponad 40 stacji ładowania Semi w budowie wzdłuż kluczowych tras towarowych w USA, a wprowadzenie jej V4 Superchargers rozszerzy sieć szybkiego ładowania. Najnowsza generacja stosu Supercharger firmy Tesla jest w stanie ładować z prędkością ponad 1 MW, która jest odpowiednia dla Semi, a jej powierzchnia i wydajność projektowa pozwalają na znacznie szybszą adopcję.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Tesla Semi dorównuje ciężarówkom z silnikiem Diesla w testach, rejestrując efektywne zużycie 1,55 kWh/milę
Daniel Zlatev, 2025-07-10 (Update: 2025-07-11)