Elektryczna ciężarówka Cummins wyposażona w funkcje indukcyjne z powodzeniem zweryfikowała test bezprzewodowego ładowania przy prędkościach autostradowych wykonywanych przez beton.
Ten rodzaj nawierzchni jest najbardziej obciążony ruchem transportowym w Stanach Zjednoczonych, więc naukowcy z Purdue University zaprojektowali cewki nadajnika systemu do pracy w otoczeniu betonu.
Półciężarówka Cummins przejechała przez przystosowany odcinek autostrady w West Lafayette z prędkością 65 mil na godzinę, czyli całkiem normalną prędkością jazdy ciężkich samochodów ciężarowych na autostradzie międzystanowej. Zespołowi z Purdue's Elmore Family School of Electrical and Computer Engineering udało się opracować pionierski system ładowania indukcyjnego, który może doładować ciężarówkę mocą 190 kilowatów przekazywaną do jej cewek podczas jazdy z prędkością autostradową.
Udany test wykazał, że ładowanie elektrycznych ciężarówek, takich jak Tesla Semi w ruchu jest wykonalnym przedsięwzięciem, które pozwoliłoby producentom samochodów zmniejszyć rozmiar akumulatora, najdroższej części pojazdu elektrycznego. Według Departamentu Transportu stanu Indiana, próg rentowności cen oleju napędowego i energii elektrycznej dla dynamicznie ładowanej drogi wynosi 32 centy za kWh, podczas gdy koszty operacyjne ich systemu testowego wynoszą 23-31 centów za kWh, więc nazywają autostradę indukcyjną scenariuszem korzystnym dla wszystkich, przynajmniej w stanie Indiana.
Obecnie ciężarówki elektryczne o dużej ładowności, takie jak Tesla Semi, muszą być wyposażone w gigantyczne pakiety o pojemności 900 kWh, aby mogły pokonać 500-milowy zasięg między sesjami przy ogromnych 1.2 MW V4 Superchargers. Na przykład DHL niedawno odebrał dostawę swoich pojazdów testowych Tesla Semi i pochwalił je za zdolność do jazdy z pełnym obciążeniem w reklamowanym zasięgu w trudnym terenie.
Podczas gdy Tesla Semi osiągnęła imponującą wydajność 1,72 kWh na milę w rzeczywistych testach użytkowania, ciągłe ładowanie ciężarówki podczas jazdy zmniejszyłoby nie tylko niepokój związany z zasięgiem, ale także koszty produkcji. DHL powiedział jednak, że ładował Teslę Semi raz w tygodniu, ponieważ musiał pokonywać tylko 100-milowy odcinek dziennie.
Proszę kupić uniwersalne złącze ścienne Tesla z kablem 24' na Amazon











