Notebookcheck Logo

Bezprzewodowe ładowanie ciężarówki z prędkością 65 km/h testowane na betonie międzystanowym, gdy DHL chwali zasięg Tesli Semi

Tesla Semi testowana w DHL. (Źródło zdjęcia: DHL)
Tesla Semi testowana w DHL. (Źródło zdjęcia: DHL)
Podczas gdy Tesla Semi osiągnęła imponującą wydajność 1,72 kWh na milę przy pełnym obciążeniu, nadal potrzebuje ogromnej i drogiej baterii, aby osiągnąć reklamowany zasięg. Test ładowania indukcyjnego przy prędkościach autostradowych pokazuje potencjał obniżenia kosztów wspomnianego akumulatora do samochodów ciężarowych o dużej ładowności.
E-Mobility

Elektryczna ciężarówka Cummins wyposażona w funkcje indukcyjne z powodzeniem zweryfikowała test bezprzewodowego ładowania przy prędkościach autostradowych wykonywanych przez beton.

Ten rodzaj nawierzchni jest najbardziej obciążony ruchem transportowym w Stanach Zjednoczonych, więc naukowcy z Purdue University zaprojektowali cewki nadajnika systemu do pracy w otoczeniu betonu.

Półciężarówka Cummins przejechała przez przystosowany odcinek autostrady w West Lafayette z prędkością 65 mil na godzinę, czyli całkiem normalną prędkością jazdy ciężkich samochodów ciężarowych na autostradzie międzystanowej. Zespołowi z Purdue's Elmore Family School of Electrical and Computer Engineering udało się opracować pionierski system ładowania indukcyjnego, który może doładować ciężarówkę mocą 190 kilowatów przekazywaną do jej cewek podczas jazdy z prędkością autostradową.

Udany test wykazał, że ładowanie elektrycznych ciężarówek, takich jak Tesla Semi w ruchu jest wykonalnym przedsięwzięciem, które pozwoliłoby producentom samochodów zmniejszyć rozmiar akumulatora, najdroższej części pojazdu elektrycznego. Według Departamentu Transportu stanu Indiana, próg rentowności cen oleju napędowego i energii elektrycznej dla dynamicznie ładowanej drogi wynosi 32 centy za kWh, podczas gdy koszty operacyjne ich systemu testowego wynoszą 23-31 centów za kWh, więc nazywają autostradę indukcyjną scenariuszem korzystnym dla wszystkich, przynajmniej w stanie Indiana.

Obecnie ciężarówki elektryczne o dużej ładowności, takie jak Tesla Semi, muszą być wyposażone w gigantyczne pakiety o pojemności 900 kWh, aby mogły pokonać 500-milowy zasięg między sesjami przy ogromnych 1.2 MW V4 Superchargers. Na przykład DHL niedawno odebrał dostawę swoich pojazdów testowych Tesla Semi i pochwalił je za zdolność do jazdy z pełnym obciążeniem w reklamowanym zasięgu w trudnym terenie.

Podczas gdy Tesla Semi osiągnęła imponującą wydajność 1,72 kWh na milę w rzeczywistych testach użytkowania, ciągłe ładowanie ciężarówki podczas jazdy zmniejszyłoby nie tylko niepokój związany z zasięgiem, ale także koszty produkcji. DHL powiedział jednak, że ładował Teslę Semi raz w tygodniu, ponieważ musiał pokonywać tylko 100-milowy odcinek dziennie.

Proszę kupić uniwersalne złącze ścienne Tesla z kablem 24' na Amazon

Departament Transportu stanu Indiana pokrył cewki nadajnika Purdue betonem drogowym. (Źródło zdjęcia: Kelsey Lefever/Purdue University)
Departament Transportu stanu Indiana pokrył cewki nadajnika Purdue betonem drogowym. (Źródło zdjęcia: Kelsey Lefever/Purdue University)
Finansowe studium wykonalności DWPT
Finansowe studium wykonalności DWPT

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 12 > Bezprzewodowe ładowanie ciężarówki z prędkością 65 km/h testowane na betonie międzystanowym, gdy DHL chwali zasięg Tesli Semi
Daniel Zlatev, 2025-12- 4 (Update: 2025-12- 5)