Wycofane z użytku akumulatory ze starszych samochodów Tesla są obecnie wykorzystywane do zasilania autonomicznych robotów transportowych w terenie.
Daedong Robotics, która produkuje zautomatyzowane kosiarki do trawy podobne do popularnego w USA Segway Navimow, oferuje teraz RT100, kompaktowego robota transportowego do prac rolniczych. Jest on zasilany starymi ogniwami akumulatorowymi pobranymi z samochodów Tesla, służąc nie tylko jako wzór recyklingu, ale także jako przykład ponownego wykorzystania akumulatorów EV.
Wymienne moduły baterii RT100 są dostarczane przez firmę Poen zajmującą się upcyklingiem akumulatorów EV, która bierze wycofane z użytku pakiety Tesli i testuje poszczególne cylindryczne ogniwa LG. Następnie rozbiera te z nich, które mają wystarczającą pojemność do naprawy i ponownie składa je w nowe zestawy akumulatorów, tworząc niedrogie źródło zasilania dla rolniczych robotów transportowych Daedong.
RT100 jedzie za rolnikiem, podnosi lub obniża skrzynię ładunkową, aby pomóc mu napełnić ją zebranymi owocami, a następnie rozładowuje plony i wraca do rolnika. Jest wyposażony w układ napędowy 4x4 do jazdy po nierównym terenie i może błyskawicznie skręcać na ciasnych ścieżkach w sadzie.
Maksymalny udźwig RT100 wynosi około 300 kg lub 662 funtów i może poruszać się z prędkością pięciu mil na godzinę. Nie trzeba dodawać, że nie obejdzie się również bez sztucznej inteligencji, która pozwala na przyjmowanie poleceń głosowych od operatora za pośrednictwem dedykowanej aplikacji Daedong.
Według firmy Redwood Materials, której dyrektorem generalnym jest współzałożyciel Tesli, JB Straubel, ponad 95% cennych materiałów, takich jak lit, nikiel czy kobalt, może być teraz wydobywane po zakończeniu cyklu życia akumulatora EV.
Podobnie jak roboty terenowe Daedong i Poen, Redwood podejmuje również projekty upcyklingu akumulatorów EV, takie jak lokalna sieć z systemem magazynowania energii wykonanym ze starych ogniw akumulatorów EV, udowadniając opłacalność takich wysiłków.