Starlink wprowadza niespodziewaną 20% zniżkę na miesięczne rachunki dla wybranych użytkowników Residential i Residential Lite. Nie trzeba wpisywać kodu promocyjnego ani brać udziału w programie. Zamiast tego kwalifikujący się użytkownicy są powiadamiani bezpośrednio przez e-mail.
W klasycznym stylu Starlink, całość jest mało szczegółowa i nieprzewidywalna. Jeśli są już Państwo klientami Residential, proszę sprawdzić swoją skrzynkę odbiorczą - być może są Państwo jednymi ze szczęśliwców.
"Jako ceniony klient Starlink, otrzymują Państwo 20% zniżki na swój miesięczny plan na następne sześć cykli rozliczeniowych" - czytamy w e-mailu. "Nie trzeba podejmować żadnych działań. Proszę po prostu nadal korzystać z usługi, a rabat zostanie naliczony automatycznie".
Użytkownik Reddit KingofMemes2001 był jednym z pierwszych, którzy zauważyli ofertę. Użytkownik powiedział, że jest klientem Starlink w hrabstwie Utah od dwóch lat i korzysta z planu Residential Lite, który kosztuje 80 USD miesięcznie. Dzięki 20% zniżce będą musieli płacić tylko 64 USD miesięcznie. Daje to 96 dolarów oszczędności w ciągu następnych sześciu cykli rozliczeniowych. Dla nieświadomych, Starlink Lite jest tańszą wersją zwykłego planu Residential i oferuje nieograniczoną ilość danych pozbawionych priorytetów.
Jak zauważył PCMag, oferta nie wydaje się być dostępna wyłącznie w Stanach Zjednoczonych, a niektórzy użytkownicy w Australii i Indonezji również zgłosili, że otrzymali wiadomość e-mail od Starlink. Jak dotąd nie było doniesień o użytkownikach korzystających ze Starlink Roam, którzy otrzymali taką samą zniżkę.
Może to wydawać się zaskakujące dla tych, którzy niedawno zostali powitani wygórowaną opłatą w bardzo zatłoczonych stanach, aby zarejestrować się w usłudze. Jak informowaliśmy w zeszłym miesiącu, w stanach takich jak Waszyngton, Oregon i Idaho, nowi użytkownicy Residential są proszeni o zapłacić 1000 dolarów dopłaty za popyt oprócz kosztów sprzętu. Dotyczy to między innymi takich miast jak Seattle, Portland i Redmond.
Wszystko to jest częścią sposobu, w jaki Starlink zarządza przepustowością swojej sieci - zniechęcając nowych użytkowników wysokimi dopłatami w obszarach o dużym natężeniu ruchu i oferując zniżki tam, gdzie wciąż jest miejsce na rozwój.