Likwidacja ok 9 000 miejsc pracy w Microsoft miała znaczący wpływ na Xbox Game Studios. W ostatnich latach świat gier stawał się coraz bardziej niestabilny, co miało wpływ na wydawców i deweloperów. Jednak Nintendo uniknęło tych zawirowań, z niższą rotacją pracowników w porównaniu do średnich w branży. Najnowsze dane kontynuują ten trend, z mniej niż dwoma procentami pracowników w Japonii odchodzących między kwietniem 2024 r. a marcem 2025 r.
Nawet w innych regionach odsetek rotacji był znacznie poniżej średniej wynoszącej 22,6%. Nintendo of America odnotowało 5,1%, podczas gdy europejskie Nintendo osiągnęło 6%. Jak zauważa Nintendo Everything zauważa, po zatrudnieniu większość pracowników pozostaje w firmie przez dłuższy czas. W Japonii pracownicy pozostawali z gigantem gier przez średnio 14 lat, przy nieco krótszych stażach w Stanach Zjednoczonych i Europie.
Analitycy przypisują pozytywną kulturę miejsca pracy dlaczego pracownicy Nintendo rzadko szukają innych możliwości. Koncentrując się na istniejących udanych IP, członkowie zespołu mają jasne zrozumienie kierunku firmy. Nintendo oferuje również hojne świadczenia, takie jak ubezpieczenie zdrowotne i płatny urlop.
Nintendo zajmuje się również tworzeniem gier inaczej niż Xbox. Z większością własnych gier na Switch i Switch 2 produkowanych w Japonii, Nintendo stosuje praktyczne podejście do swoich deweloperów. W międzyczasie Microsoft przejął studia na całym świecie, by wkrótce zerwał więzi z wieloma z tych samych twórców.
Chociaż większość uwagi poświęcono likwidacji miejsc pracy w Microsofcie, Nintendo nie uniknęło kontrowersji. W 2022 roku firma stanęła w obliczu oskarżeń wynikających z kontraktowych miejsc pracy Nintendo of America w Stanach Zjednoczonych. Ci tymczasowi pracownicy zgłosili złe traktowanie do National Labor Relations Board. Ich skargi koncentrowały się na braku świadczeń i możliwości awansu, jakie mieli ich pełnoetatowi koledzy.