Wydaje się, że każdego tygodnia gracze dowiadują się o nowym remasterze lub remake'u klasycznego tytułu. Jednakże, tak jak w przypadku trylogii Final Fantasy 7 Remake brakujące zasoby mogą sprawić, że odtwarzanie tych gier będzie bardziej pracochłonne. W nowym wywiadzie dla Eurogamerreżyser Naoki Hamaguchi ujawnia, jak niewiele dokumentów z tych Final Fantasy istnieje.
Odnosząc się do połowy lat 90-tych, Hamaguchi wyjaśnił: "Nie ma prawie żadnej dokumentacji z tego okresu, praktycznie żadnej". Według niezłomnego Square Enix, deweloperzy z tamtej epoki często nie traktowali priorytetowo zachowanie gry. Przy tak słabym zarządzaniu danymi, zespół Final Fantasy 7 Remake często musiał polegać na własnych wspomnieniach.
Reżyser oryginalnej gry RPG, Yoshinori Kitase, jest teraz producentem remake'u. Hamaguchi może również czerpać z doświadczenia twórców takich jak Tetsuya Nomura czy scenarzysta Kazushige Nojima. Wolałby jednak mieć do dyspozycji zarchiwizowane zasoby. W wywiadzie Hamaguchi podkreślił, że nie chce, by nowe gry Final Fantasy były "fan fiction"
Porty często nie wystarczają do stworzenia zmodernizowanych remake'ów
Grywalne wersje gier były dostępne zanim Square Enix rozpoczęło swoją inicjatywę remake'u. Jednak często te wydania nie zastępują posiadania oryginalnego kodu źródłowego lub zasobów wizualnych. Starsze konsole mogły nie obsługiwać obrazów i filmów w wyższej rozdzielczości.
Z podobnym scenariuszem firma miała do czynienia w przypadku Final Fantasy Tactics: The Ivalice Chronicles. Dyrektor Kazutoyo Maehiro potwierdził, że kod źródłowy został nadpisany aktualizacjami językowymi. W niektórych przypadkach strony fanowskie innych firm przechowywały dane wykorzystywane do wypełnienia brakujących luk.
Krytycy wskazywali na dramatyczne zmiany widoczne w Final Fantasy 7 Remake Intergrade i Rebirth. Tytuły te mają rozbudowaną fabułę i nowe obszary do eksploracji. Nie wszystkie zmiany są doceniane przez oddanych fanów. Mimo to Hamaguchi stara się zachować równowagę między autentycznością a oferowaniem nowych wrażeń z rozgrywki.




