Po tym, jak Microsoft wycofał finansowanie dla niezapowiedzianego projektu AAA FPS, współtwórca Dooma i Quake'a, John Romero, ujawnił, że Romero Games prowadzi obecnie rozmowy z wieloma wydawcami w celu ożywienia projektu.
Wcześniej w lipcu 2025 roku Romero Games ogłosiło, że Microsoft anulował finansowanie niezapowiedzianej gry, narażając na ryzyko ponad 100 miejsc pracy w studiu. Byli pracownicy opisali to jako "wielki szok" i stwierdzili, że studio odbyło spotkania z wydawcą dzień wcześniej, nie wspominając o anulowaniu.
Zaczęły krążyć plotki o zamknięciu studia, ale Romero Games im zaprzeczyło. Niedawno Romero Games udzieliło wywiadu portalowi Game Reactor podczas San Diego Comic Con w Maladze.
Romero potwierdził, że projekt FPS był "mniej więcej w połowie" ukończony, gdy fundusze zostały wycofane. Po skontaktowaniu się z wieloma wydawcami okazuje się, że projekt może być nadal rozwijany.
John Romero stwierdził w wywiadzie: "Cóż, wciąż zastanawiamy się, co zrobimy z naszą dużą grą. Jesteśmy właścicielami IP, jesteśmy właścicielami kodu, jesteśmy właścicielami wszystkiego, co związane z grą, prawda?"
Romero stwierdził, że wiele firm jest nadal zainteresowanych ich projektem, nawet po tym, jak Microsoft wycofał się, aby skupić się na swoich szerszych celach infrastrukturalnych. Romero wyjaśnił to dalej, mówiąc:
Mamy więc wiele firm, które nadal są zainteresowane i nadal z nami nad tym pracują, ponieważ kiedy tworzysz grę przez lata i wkładasz w nią, powiedzmy, 50 milionów dolarów, to jeśli się przeniesiesz i zaczniesz współpracować z kimś innym, dostanie on 50 milionów dolarów za darmo.
Pomimo rozczarowania, John Romero wierzy, że Microsoft nie zrezygnował z finansowania, biorąc pod uwagę, że studio ma mnóstwo zasobów, mechaniki, historii i grafiki, które inny wydawca przejrzy i potencjalnie pomoże ożywić projekt Romero Games.
Dodał również:
Wiele osób chce kontynuować pracę nad czymś, wie pan, a nawet jeśli tak się nie stanie, ma pan aktywa o wartości 50 milionów dolarów, które można wykorzystać do stworzenia kolejnej rzeczy. Więc bez względu na wszystko, skracasz koniec swojej gry, prawda? Aby być w stanie szybciej ukończyć grę, mają już Państwo wiele na swoim koncie.
Projekt był początkowo zapowiadany w 2022 roku i przedstawiany jako "nowy świt", który oznaczał, że studio wkracza w rozwój FPS-ów po pracy nad Empires of Sin.




