Sztuczna inteligencja rozwija się w szybkim tempie i zajmuje coraz więcej miejsca w świecie gier wideo świecie gier wideo. Rzeczywiście, kilka gier wykorzystuje to narzędzie do ulepszania niektórych funkcji. Jednak wielu graczy nie docenia AIniedawno Konrad Tomaszkiewicz, reżyser gry The Witcher 3, rozmawiał na ten temat z Eurogamerem.
Przede wszystkim wspomniał o grze The Blood of Dawnwalker, w której wykorzystał sztuczną inteligencję podczas fazy testowej głosów postaci przed zatrudnieniem prawdziwych aktorów, co pozwoliło mu uzyskać pierwszy przegląd. Następnie wyraził jasną opinię na temat tej technologii:
"Ale w tym temacie, myślę, że AI powinna pomagać ludziom, a AI nie powinna ich zastępować.Jeśli możemy użyć sztucznej inteligencji, aby ułatwić ludziom życie... Nie jestem całkowicie przeciwny sztucznej inteligencji, ale musi ona ewoluować do miejsca, w którym będzie narzędziem, które nam pomaga, jak Tłumacz Google, a nie czymś, co kradnie prawa autorskie i tworzy grafikę lub animacje, ponieważ uczy się na podstawie twórczości ludzi"
Ponadto stwierdził, że kreatywni ludzie nigdy nie zostaną zastąpieni przez AI. W tym celu uważa, że każda gra musi przekazywać emocje, czego ta technologia nie może zrobić. Wreszcie, choć wierzy, że gry, które zostaną stworzone przez sztuczną inteligencję, nie będą miały duszy, dodaje, że technologia ta może służyć jako wsparcie. Konieczne będzie jednak sprawdzenie, czy sztuczna inteligencja przekształci tę branżę w przyszłości i jakie będą tego konsekwencje.





