Pierwszy Model Y L tesla najwyraźniej wykonała znacznie lepszą robotę, jeśli chodzi o miejsca dla pasażerów i przestrzeń ładunkową w tym, co można teraz uznać za jej pierwszy 3-rzędowy SUV.
Dwa fotele kapitańskie z podłokietnikami w drugim rzędzie odchylają się o 125 stopni i są nie tylko podgrzewane, ale także wentylowane. Trzeci rząd siedzeń w Modelu Y L jest tylko podgrzewany, ale rozstaw głowy i kolan jest znacznie większy niż w 7-miejscowym Modelu Y, w którym Tesla po prostu wrzuciła kilka fotelików dziecięcych do bagażnika i nazwała to dniem.
Model Y L jest o siedem cali dłuższy, z bardziej płaskim tyłem, który pozostawia znacznie więcej miejsca dla dorosłych siedzących na czterech tylnych siedzeniach. Jednak w przeciwieństwie do wersji Modelu X z sześcioma siedzeniami, trzeci rząd Modelu Y L składa się na płasko, podobnie jak drugi, za naciśnięciem dwóch przycisków, ponieważ wszystkie siedzenia mogą zginać się indywidualnie, w zależności od kombinacji pasażerów i ładunku, który ma być przewożony.
Mówiąc o ładunku, bagażnik pozostały po ustawieniu wszystkich sześciu siedzeń Modelu Y L wystarczy na kilka małych walizek. Pierwsza recenzja Modelu Y L dotycząca przestrzeni pasażerskiej i ładunkowej mierzy dokładne wymiary bagażnika przy złożonych czterech tylnych siedzeniach lub przestrzeni na kolana pozostawionej osobom siedzącym w trzecim rzędzie. Oprócz znacznie większej przestrzeni osobistej niż w którymkolwiek z poprzednich tego typu rozwiązań Tesli, otrzymują oni lampkę do czytania, nawiew klimatyzacji, uchwyt na kubek i uchwyt na telefon z portem ładowania USB-C.
W ścianie bagażnika po lewej stronie znajdują się indywidualne przyciski sterujące dla każdego z czterech tylnych siedzeń. Siedzenia w Modelu Y L składają się automatycznie, ale system jest inny dla trzeciego rzędu w porównaniu z funkcją automatycznego składania w odświeżonym Modelu Y z 2026 roku. Dwa fotele kapitańskie w drugim rzędzie składają się całkowicie na płasko za pomocą przednich siedzeń, które automatycznie przesuwają się odrobinę do przodu, aby dopasować się do zagłówków.
Trzeci rząd siedzeń w Modelu Y L również składa się automatycznie, ale zamiast przesuwać fotele kapitańskie do przodu, aby je dopasować, zagłówki opadają, a dwa siedzenia leżą całkowicie płasko. Jak pokazano na poniższym filmie z recenzji Modelu Y L, pozostawia to dużą przestrzeń ładunkową z tyłu, która może pomieścić większy materac powietrzny niż nadmuchiwany materac sprzedawany dla Modelu Y na Amazon.
Jest to być może nawet ważniejsze niż fakt, że dwa siedzenia w trzecim rzędzie mogą teraz pomieścić dorosłych, ponieważ zwierzakiem wszystkich fanów Tesli domagających się 3-rzędowego SUV-a było to, że tylne siedzenia porównywalnego Modelu X nie mogą się złożyć, aby otworzyć wystarczającą przestrzeń ładunkową, jak te w nowym Modelu Y L.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
GeekLaii (X)