Notebookcheck Logo

Raport o anulowaniu Fairgames obalony, pomimo problemów Sony z grami na PS5 w usłudze na żywo

Baner Fairgames z logo (źródło obrazu: PlayStation YouTube z poprawkami)
Baner Fairgames z logo (źródło obrazu: PlayStation YouTube z poprawkami)
Po plotkach, że jest inaczej, ekstrakcyjna strzelanka Fairgames pozostaje w fazie rozwoju. Podobnie jak w przypadku Concord i Marathon, ta pierwszoosobowa gra na PS5 wielokrotnie napotykała niepowodzenia. Mimo to, odejście założycielki Haven Studios, Jade Raymond, nie oznaczało zagłady dla tytułu.
Console Gaming Leaks / Rumors Software

Wcześniej analityk branży gier Michael Pachter zdawał się ujawnić anulowanie Fairgames. Projekt Haven Studios to multiplayerowa strzelanka wydobywcza opracowywana na PS5 i PC. Jednak Pachter wyjaśnił teraz, że błędnie przedstawił sytuację w swoim podcaście. Niemniej jednak, pierwsza gra na PS5 stanęła w obliczu zamieszania, dołączając do innych tytułów PlayStation z usługą Live.

W niedawnej audycji Pachter skrytykował nacisk Sony na gry w usłudze na żywo. Jako przykład podał strzelankę Concord, którą PlayStation zamknęło po zaledwie dwóch tygodniach. W maju Sony ogłosiło, że założycielka Haven Studios, Jade Raymond opuściła firmę. Pachter uważał, że ruch ten oznaczał, że Fairgames nie jest już w fazie rozwoju.

Jak powiedział Destin Legarie"Źle się wyraziłem. Powiedziałem, że Jade został zwolniony i założyłem, że mecz został odwołany. Nie mam żadnych informacji na temat tej gry. Proszę to zacytować, naprawdę nie wiem". W obronie Pachtera pojawiły się inne złowieszcze znaki dla Fairgames. Również w maju pojawił się raport o niezbyt dobrym przyjęciu wersji pre-alpha. Niektórzy gracze określili rozgrywkę w jako "bardzo niezgrabną" i uznali ją za niezbyt przyjemną. Wrażenia te podsyciły spekulacje, że PlayStation może odłożyć grę na półkę.

Niezależnie od tego, czy Fairgames okaże się sukcesem, PlayStation nie ma zamiaru rezygnować z gier na żywo. Podczas telekonferencji z inwestorami, dyrektor finansowy Sony Lin Tao przyznał, że firma boryka się z trudnościami. Mimo to zauważyła również, że gry na PS5, takie jak Helldivers 2 i Gran Turismo 7 zapewniają stałe przychody. W rzeczywistości model Games as a Service (GaaS) stanowił 40% sprzedaży oprogramowania własnej produkcji Sony w 1. kwartale 2025 roku.

Nawet pomimo krytyki, wydawcy uważają regularnie aktualizowane gry za lukratywne. Tytuły te mają nadzieję przyciągnąć lojalnych fanów, którzy wielokrotnie kupują zawartość. Z kolei częstsze projekty dla jednego gracza mogą mieć trudności z utrzymaniem bazy graczy.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > Raport o anulowaniu Fairgames obalony, pomimo problemów Sony z grami na PS5 w usłudze na żywo
Adam Corsetti, 2025-08-17 (Update: 2025-08-17)