Wcześniej analityk branży gier Michael Pachter zdawał się ujawnić anulowanie Fairgames. Projekt Haven Studios to multiplayerowa strzelanka wydobywcza opracowywana na PS5 i PC. Jednak Pachter wyjaśnił teraz, że błędnie przedstawił sytuację w swoim podcaście. Niemniej jednak, pierwsza gra na PS5 stanęła w obliczu zamieszania, dołączając do innych tytułów PlayStation z usługą Live.
W niedawnej audycji Pachter skrytykował nacisk Sony na gry w usłudze na żywo. Jako przykład podał strzelankę Concord, którą PlayStation zamknęło po zaledwie dwóch tygodniach. W maju Sony ogłosiło, że założycielka Haven Studios, Jade Raymond opuściła firmę. Pachter uważał, że ruch ten oznaczał, że Fairgames nie jest już w fazie rozwoju.
Jak powiedział Destin Legarie"Źle się wyraziłem. Powiedziałem, że Jade został zwolniony i założyłem, że mecz został odwołany. Nie mam żadnych informacji na temat tej gry. Proszę to zacytować, naprawdę nie wiem". W obronie Pachtera pojawiły się inne złowieszcze znaki dla Fairgames. Również w maju pojawił się raport o niezbyt dobrym przyjęciu wersji pre-alpha. Niektórzy gracze określili rozgrywkę w jako "bardzo niezgrabną" i uznali ją za niezbyt przyjemną. Wrażenia te podsyciły spekulacje, że PlayStation może odłożyć grę na półkę.
Niezależnie od tego, czy Fairgames okaże się sukcesem, PlayStation nie ma zamiaru rezygnować z gier na żywo. Podczas telekonferencji z inwestorami, dyrektor finansowy Sony Lin Tao przyznał, że firma boryka się z trudnościami. Mimo to zauważyła również, że gry na PS5, takie jak Helldivers 2 i Gran Turismo 7 zapewniają stałe przychody. W rzeczywistości model Games as a Service (GaaS) stanowił 40% sprzedaży oprogramowania własnej produkcji Sony w 1. kwartale 2025 roku.
Nawet pomimo krytyki, wydawcy uważają regularnie aktualizowane gry za lukratywne. Tytuły te mają nadzieję przyciągnąć lojalnych fanów, którzy wielokrotnie kupują zawartość. Z kolei częstsze projekty dla jednego gracza mogą mieć trudności z utrzymaniem bazy graczy.