Incydenty wandalizmu z udziałem pojazdów i salonów Tesli gwałtownie wzrosły po tym, jak dyrektor generalny Elon Musk zaczął angażować się politycznie.
Tesle zostały podpalanepodpalane, uszkadzane kluczem, przecinane opony, wybijane szyby lub pokrywane anty-Elonowym graffiti zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i za granicą.
Po tym, jak ich pojazdy Tesla zostały zdewastowane z swastykami, a nawet defekacji, grupa francuskich właścicieli zdecydowała się pozwać producenta samochodów w związku z aktywizmem politycznym Elona Muska, co może okazać się kluczową sprawą dla innych nabywców.
Ich przedstawiciel z firmy prawniczej GKA złożył pozew zarzucający naruszenie wyjątkowego francuskiego prawa, które nakazuje producentom samochodów i innym producentom zapewnienie "pokojowego użytkowania" sprzedawanego produktu. Podczas gdy właściciele Tesli kupili swoje samochody z chęci posiadania"innowacyjnego i ekologicznego pojazdu", stwierdza GKS,"działania Elona Muska" sprawiły, że stały się one"silnymi symbolami politycznymi", które"uniemożliwiają im pełne korzystanie z samochodu"
Biorąc pod uwagę, że postrzeganie marki spadło w tym roku z powodu aktywizmu politycznego Muska i krótkiego stażu na stanowisku szefa Departamentu Efektywności Rządu (DOGE), co zaskoczyło właścicieli Tesli, teraz pozywają oni o odszkodowanie.
Kupujący żądają, aby Tesla odebrała swoje samochody i zwróciła opłaty leasingowe lub zakupy gotówkowe, które zapłacili do tej pory, przechodząc na bardziej ekologiczne pastwiska dla pojazdów elektrycznych.
Pozew został złożony w Sądzie Handlowym w Paryżu 11 czerwca, a teraz sędzia przydzielony do sprawy musi zdecydować, czy inni właściciele Tesli, którzy pytali o dołączenie od czasu upublicznienia pozwu, mogą to zrobić.
Sprzedaż Tesli znacznie spadła hit w tym roku, pomimo wprowadzenia długo oczekiwanego odświeżenia Modelu Y, a sytuacja jest szczególnie zła w Europie, gdzie producent pojazdów elektrycznych jest obecnie jedynym z negatywnym postrzeganiem marki i 60% spadkiem sprzedaży w krajach takich jak Francja czy Niemcy.
Podczas gdy Model Y pozostał jednym z najpopularniejszych samochodów elektrycznych, jego sprzedaż jest o 50% niższa niż w tym samym okresie ubiegłego roku, pomimo liftingu.