Porsche Cayenne Electric zadebiutuje z jednym z pierwszych bezprzewodowych systemów ładowania w komercyjnie dostępnym samochodzie elektrycznym w 2026 roku, według luksusowego producenta samochodów. Samochód dzieli tę samą platformę Premium Platform Electric (PPE) z Macan Electric i Audi Q6 e-tron.
Funkcja ładowania działa podobnie do telefonów bezprzewodowych. Prąd zmienny przepływa przez miedź i ferryt w podkładce indukcyjnej, generując w ten sposób pole magnetyczne. Gdy kierowca zaparkuje nad podkładką ładującą, cewka odbiornika pod Cayenne Electric przekształca pole magnetyczne w prąd przemienny, który jest następnie przekształcany w prąd stały i przechowywany w akumulatorze.
Maksymalna prędkość ładowania wynosi 11 kilowatów, co odpowiada ładowarkom poziomu 2. Porsche twierdzi, że system jest wydajny w około 90 procentach.
Porsche wdrożyło kilka środków bezpieczeństwa, aby uzyskać certyfikaty europejskie i amerykańskie. Płyta ładująca jest wystarczająco wytrzymała, aby wytrzymać toczenie się po niej opon lub spoczywanie na niej. Ładowanie zatrzyma się automatycznie po wykryciu obcego obiektu pod samochodem. Bezprzewodowy system ładowania wymaga profesjonalnej instalacji przez elektryka.
Cayenne Electric będzie jednak posiadał tradycyjne możliwości szybkiego ładowania. Architektura 800 V może przyjąć do 400 kW, umożliwiając elektrycznemu SUV-owi ładowanie od 10 do 80 procent w zaledwie 16 minut. Oczekuje się, że zasięg jazdy wyniesie do 373 mil.