Tesla testuje obecnie jedyny nowy pojazd, który pozostał do premiery w tym roku, lifting Modelu Y Performance. Po wprowadzeniu na rynek w 2026 r. Modelu Y AWD i tańszych wersji RWD, a następnie odświeżonych wersji Modelu S i Modelu X, nadszedł czas na aktualizację ostatniego elementu układanki portfolio.
Oczekuje się, że Tesla Model Y Performance 2026 będzie wyposażony w układ napędowy o mocy 510 KM z Modelu 3 Performance, który powinien katapultować go od 0 do 60 mil na godzinę w nieco ponad trzy sekundy, co byłoby nie lada wyczynem dla 2-tonowego SUV-a.
Odświeżony Model Y ma lepszą aerodynamikę niż jego poprzednik dzięki przeprojektowaniu nadwozia, kół i zestawu hamulcowego, więc wersja 2026 Performance powinna pojechać nieco dalej na ładowaniu, mimo że jest mocniejsza.
Pierwsze spojrzenie na nowy Model Y Performance bez prototypowego kamuflażu zostało sfilmowane podczas testowania go w Alpach i potwierdza, że wszystkie aerodynamiczne przeprojektowania z odświeżenia Juniper są również tutaj.
Nie trzeba dodawać, że nadal istnieją wyraźne oznaki, że jest to najszybszy Model Y, takie jak plakietka Performance z tyłu, a także spojler z włókna węglowego i dwa dyfuzory w sportowym tylnym zderzaku. 21-calowe koła mogą być również ekskluzywne dla Modelu Y Performance, podobnie jak lifting Modelu X został wprowadzony na rynek z nowym zestawem kół.
Najmocniejszy Model Y przeszedł już testy na torze wyścigowym testom na torze wyścigowym Nürburgring, ale był pokryty kamuflażem, a to tutaj jest znacznie lepszym spojrzeniem na to, czego można się spodziewać, gdy wersja 2026 Performance trafi do konfiguratora Tesli z premią w wysokości około 10 000 USD w stosunku do wersji AWD.
Źródło(a)
Stenboo przez Nextmove (YT) & TeslaNewswire (X)