Po zaprezentowaniu designu i wnętrza swojego pierwszego elektrycznego SUV-a, Xiaomi zaprezentowało crossovera YU7, który ma rzucić wyzwanie Tesli Model Y.
Nazwany"luksusowym SUV-em o wysokich osiągach", Xiaomi YU7 czerpie wzorce projektowe z jego SU7 a mianowicie charakterystyczne reflektory i krzywizny nadwozia.
Cena i data premiery Xiaomi YU7
- Lipiec 2025 r
- ~34 700 USD (exp.)
Xiaomi zapowiedziało, że wprowadzi YU7 na rynek w lipcu, kiedy to będzie dostępny do kupienia dla ogółu społeczeństwa w Chinach.
Ceny byłyby bardzo konkurencyjne, ponieważ założyciel i dyrektor generalny firmy, Lei Jun, osiągnął kultową popularność wśród przedsiębiorców i jest często nazywany Elonem Muskiem Chin ze względu na swoją etykę pracy i korzystne cenowo oferty, takie jak linia telefonów i smartwatchów Redmi.
Redmi Watch 5, na przykład, kosztuje mniej niż 50 USD w Amazon i zapewnia 18 dni pracy na baterii, ponad 140 treningów i połączenia Bluetooth z podwójnym mikrofonem z redukcją szumów.
Cena Xiaomi YU7 nie jest wyjątkiem, ponieważ podobno będzie zaczynać się od równowartości około 35 000 USD, nieco poniżej Modelu Y w Chinach, a jednocześnie bije jego specyfikacje na każdym kroku.
Specyfikacja Xiaomi YU7 vs Tesla Model Y
Jak można się spodziewać po nowoczesnym elektrycznym SUV-ie pochodzącym od chińskiego producenta samochodów, Xiaomi YU7 dwukrotnie pokonuje Model Y pod względem prędkości ładowania dzięki układowi napędowemu 800 V, ale to nie jedyna rzecz, w której wyróżnia się w porównaniu z najlepiej sprzedającym się pojazdem Tesli.
YU7 ma znacznie większą baterię LFP o pojemności 96,3 kWh w wersjach Standard RWD i Pro AWD, podczas gdy wariant Max z najwyższej półki ma wydajną baterię trójskładnikową o pojemności 101,7 kWh. Lei Jun z Xiaomi zauważył, że YU7 to SUV z największą baterią w swojej kategorii, pomimo bardzo konkurencyjnej ceny.
Nie trzeba dodawać, że Xiaomi YU7 oferuje również większy zasięg na jednym ładowaniu niż Tesla Model Y, a standardowy model RWD osiąga imponujące 518 mil. Z drugiej strony, jednosilnikowy Model Y jest oceniany na zaledwie 446 mil w tym samym standardzie cyklu CLTC, który Chiny wykorzystują do testowania zasięgu, ponieważ jest wyposażony w mniejszą baterię.
CLTC jest o około jedną czwartą bardziej hojny niż ocena EPA, więc 390 mil na ładowaniu jest bardziej porównywalnym wskaźnikiem, który nadal pokonałby Model Y RWD sprzedawany w USA. To samo dotyczy wersji Xiaomi YU7 Pro z podwójnym silnikiem AWD, która jest oceniana na 479 mil na ładowaniu, a nawet wersji YU7 Max, która jest odpowiednikiem wykończenia Model Y Performance.
Xiaomi YU7 Max o mocy 690 KM jest tak szybki, jak Model Y Performance z 2026 roku, przyspieszając od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 3,2 sekundy, czyli mniej więcej tyle, ile oczekuje się od nowej wersji Performance, która została niedawno przyłapana na testach na torze wyścigowym torze wyścigowym.
Pierwszy SUV Xiaomi jest również większy niż Model Y i jest wyposażony w zawieszenie pneumatyczne dla dodatkowego komfortu. Wewnątrz firma zauważyła, że zrezygnowała z wyświetlaczy zestawu wskaźników, decydując się na projekcję HUD w całym polu widzenia kierowcy.
Obowiązki związane z samodzielną jazdą są wykonywane przez dedykowany układ Nvidia Thor o wydajności 700 TOPS, a Xiaomi powiedział, że ujawni wszystko, co YU7 jest w stanie bliżej lipcowej daty premiery, kiedy to ogłosi ostateczne ceny wersji Standard, Pro i Max.