Notebookcheck Logo

Pierwsze doniesienia na temat nowych szybkich pociągów NextGen Acela w USA są pozytywne

Nowa Acela w służbie w USA. (Źródło zdjęcia: Amtrak)
Nowa Acela w służbie w USA. (Źródło zdjęcia: Amtrak)
Po długich opóźnieniach Amtrak w końcu uruchomił swoją drugą generację szybkich pociągów. Wstępne raporty dotyczące komfortu Nextgen Acela firmy Alstom są zachęcające.
Public Transport E-Mobility Business

Od 28 sierpnia pociągi Nextgen Acela kursują na trasie Northeast Corridor pomiędzy Bostonem, MA i Waszyngtonem, D.C. Oznacza to początek modernizacji pierwszej sieci kolei dużych prędkości w USA, której prędkość maksymalna została zwiększona ze 150 do 160 mph.

Acela jest - zgodnie z amerykańską definicją - jednym z dwóch systemów dużych prędkości w USA. Jednak prędkość 160 mph jest możliwa tylko na bardzo niewielu i bardzo krótkich odcinkach przez kilka minut. Na południe od Bostonu istnieje kilka odcinków o prędkości 160 mph.

Wstępne raporty podróżnych są pozytywne. Nowa Acela stanowi znaczną poprawę komfortu w porównaniu do starszych pociągów. W Stanach Zjednoczonych wprowadzenie nowej generacji pociągów jest szumnie zapowiadane jako historyczna chwila i jako początek nowej ery kolei dużych prędkości. Jednak w porównaniu z innymi systemami kolei dużych prędkości w innych częściach świata, kolej dużych prędkości w USA wciąż wymaga poprawy.

Dziennikarz lotniczy Jason Rabinowitz napisał interesujący raport dla magazynu technologicznego Runway Girl Network. Przedstawia on również podstawowe informacje na temat nowoczesnych pociągów, które muszą bezpiecznie działać na przestarzałej infrastrukturze. Był to jeden z powodów opóźnienia w ich wdrożeniu. Co więcej, niektóre ze starych składów pociągów Acela muszą służyć jako części zamienne, aby istniejąca flota Acela mogła działać niezawodnie. Cztery pociągi Nextgen Acela, które są obecnie w służbie, powinny przynieść pożądaną ulgę, ponieważ w sumie 28 pociągów ma wejść do służby.

Interesującym aspektem jest to, że wszystkie porty USB w wagonie pierwszej klasy miały włożone adaptery USB-A do C na czas podróży prasowej, co zdaniem Rabinowitza "nie pozostanie na miejscu po kilku pierwszych pasażerach". To powiedziawszy, konstrukcja pociągów jest dość stara, ponieważ brakuje w nich nowoczesnych technologii. Z drugiej strony, Rabinowitz potwierdza znacznie lepszy komfort jazdy pociągiem.

Jak to jest w zwyczaju w USA i Europie, pasażerowie niekoniecznie siedzą na swoich miejscach w kierunku jazdy. Rotacja siedzeń, która jest bardzo powszechna na przykład w Azji, nie została wdrożona.

W klasie pierwszej pasażerowie siedzą w konfiguracji 1-2 miejsc, co jest powszechne w Europie. Pierwsza klasa zawsze znajduje się na południowym końcu. Odwrotny układ wagonów jest bardzo mało prawdopodobny w sieci Acela, ponieważ North East Corridor to tylko jedna linia bez odgałęzień Acela.

Amtrak nadal określa drugą klasę jako klasę biznes, uzasadniając to ogólnie wysokim standardem pociągu. W innych krajach udogodnienia są uważane za standardowe dla drugiej klasy. W każdym razie pasażerowie drugiej klasy siedzą w normalnej konfiguracji siedzeń 2-2, więc prawie zawsze mają miejsce obok siebie. Miejsca w klasie biznes mają dość obszerne stoliki. Niemiecki ICE ma zwykle mniej miejsca do pracy z laptopem w pierwszej klasie. Ale to zależy od generacji. Siedem z dziewięciu samochodów ma klasę biznes.

Ale jest też krytyka. Amtrak najwyraźniej nie zdołał uruchomić wewnętrznego systemu digital signage; wyświetlacze cyfrowe są dostępne tylko na zewnątrz. Co więcej, konstrukcja przesuwanych siedzeń ze stolikami do przodu i do tyłu oznacza, że kolana pasażerów mogą się dotykać, co może prowadzić do niewygodnych sytuacji. Wagon restauracyjny również nie ma miejsc siedzących i znajduje się daleko od sekcji pierwszej klasy. Niemniej jednak, pasażerowie pierwszej klasy mają do dyspozycji usługę https://www.youtube.com/watch?v=XLVTpYM9Xog.

W Internecie można znaleźć kilka relacji wideo. Poniższe, na przykład, pochodzi z Gogosupertoe i zapewnia dobry wgląd w podróż prasową z 27 sierpnia 2025 r.

Źródło(a)

Badania własne / Media społecznościowe / YouTube

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Pierwsze doniesienia na temat nowych szybkich pociągów NextGen Acela w USA są pozytywne
Andreas Sebayang, 2025-09- 5 (Update: 2025-09- 5)