Właściciele Tesli w Chinach zaczęli wyrażać swoje uznanie dla koncepcji wymiany baterii, którą przyjęły firmy takie jak CATL i NIO. Kontrast prędkości ładowania nie mógłby być bardziej wyraźny, narzekał jeden z tamtejszych influencerów Tesli.
"Kolejny NIO przyszedł i odszedł, tym razem zmierzyłem czas" - napisał, siedząc przy Supercharger w pobliżu stacji wymiany baterii NIO."W momencie, gdy zaparkował w zatoce i zakończył wymianę, zajęło to tylko 3 minuty i 30 sekund", poinformowali i dodali, że są"trochę zazdrośni, ponieważ zajmie to co najmniej 40 minut" z ich Teslą.
Zapoczątkowany przez producentów pojazdów elektrycznych, takich jak NIOkoncepcja wymiany baterii w pojazdach elektrycznych została teraz zatwierdzona przez największego na świecie producenta baterii, CATL. Najpierw nawiązał współpracę z NIO w zakresie stacji wymiany i know-how w zakresie układu napędowego, następnie ustandaryzował zestawy akumulatorów o długiej żywotności do wymiany, a teraz buduje własne stacje wymiany zarówno dla pojazdów osobowych, jak i użytkowych.
Pierwszy wymienny akumulator do samochodów ciężarowych
CATL jest tak przekonany o opłacalności koncepcji wymiany, że postawił wiele projektów na swoje przewidywania, że wymiana baterii pokryje jedną trzecią wszystkich potrzeb związanych z ładowaniem pojazdów elektrycznych do 2030 roku.
Według dyrektora generalnego Robin Zeng, obejmuje to również pojazdy użytkowe, takie jak ciężkie ciężarówki, w przypadku których oczekuje się, że wskaźnik elektryfikacji osiągnie 50% w ciągu najbliższych trzech lat. Obecnie istnieje ponad 30 modeli elektrycznych ciężarówek od 12 producentów, które wykorzystują wymienne podwozie akumulatorowe CATL Qiji, a ich liczba ma dramatycznie wzrosnąć
Aby przygotować się na atak elektrycznych samochodów ciężarowych o dużej ładowności, CATL ogłosił pierwszy znormalizowany wymienny zestaw akumulatorów dla nich, nazwany #75, podobnie jak znormalizowane #20 i #25 dla pasażerskich stacji wymiany pojazdów elektrycznych, które CATL zaprezentował już w zeszłym roku.
Pakiety #75 dla ciężarówek będą instalowane w stacjach wymiany, które CATL obsługuje za pośrednictwem swojej spółki zależnej Qiji Energy. Tylko w 2025 r. powstanie ich 300, a do 2030 r. planowana jest pełnoprawna sieć stacji wymiany akumulatorów dla ciężarówek z tysiącami lokalizacji, która obejmie wszystkie kluczowe regiony transportowe w Chinach.
Jak twierdzi CATL, wymiana akumulatora #75 na w pełni naładowany na stacji Qiji zajmuje zaledwie pięć minut, a koncepcja ta pozwala zaoszczędzić ponad 8 000 USD na 100 000 km pracy w porównaniu z ciężarówką napędzaną gazem.
CATL przyznaje, że oszczędności paliwa w porównaniu z ciężarówką zasilaną LPG są skromniejsze, ale twierdzi, że proces wymiany jest bardziej wydajny, podczas gdy wahania cen LPG na rynku globalnym nadal sprawiają, że inwestycja w elektryczną ciężarówkę jest realną opcją.
Proszę kupić uniwersalną ładowarkę ścienną Tesla z podwójną wtyczką na Amazon
Źródło(a)
CATL (Weibo)