Notebookcheck Logo

Peak przekroczył 5 milionów sprzedanych egzemplarzy w niecały miesiąc, przynosząc deweloperom milionowe zyski

Na zdjęciu - grafika udostępniona przez konto Aggro Crab na X z okazji sprzedaży 5 milionów egzemplarzy. (Źródło zdjęcia: @Aggro Crab na X/Twitter)
Na zdjęciu - grafika udostępniona przez konto Aggro Crab na X z okazji sprzedaży 5 milionów egzemplarzy. (Źródło zdjęcia: @Aggro Crab na X/Twitter)
Peak osiągnął kolejny kamień milowy - 5 milionów sprzedanych egzemplarzy w niecały miesiąc. Ta niezwykle wirusowa gra jest obecna w mediach społecznościowych w formie krótkich i długich treści. Nawet po uwzględnieniu rabatów i cięć Steam, twórcy mogli już zarobić ponad 18 milionów dolarów.
Gaming

Od premiery Peak nie minął nawet miesiąc, a o grze mówi się już wszędzie - od streamów na Twitchu po krótkie treści na YouTube i Instagram Reels. Kooperacyjna gra wspinaczkowa, która zgromadziła ogromną bazę graczy wkrótce po premierze, osiągnęła kolejny kamień milowy. 26 dni po premierze, 5 milionów kopii Peak zostało zakupionych na Steam na całym świecie - co jest ogromnym osiągnięciem dla niezależnego tytułu tej skali.

Ogłoszenie pojawiło się za pośrednictwem mediów społecznościowych dewelopera Aggro Crab, który współpracował przy tej grze z Landfall. Sukces Peak był niczym innym jak wirusem, zbudowanym wokół prostego pomysłu: wspinaj się na absurdalnie wysokie góry i oczyszczaj biomy ze znajomymi (lub samemu), korzystając z fizyki przypominającej ragdoll i czatu głosowego. To właśnie ta mieszanka wyzwania i humoru pomogła grze eksplodować zarówno w streamingu, jak i społecznościowym krajobrazie wideo.

Na pierwszy rzut oka, przy cenie premierowej wynoszącej 7,99 USD i 5 milionach sprzedanych egzemplarzy, przychód brutto wyniósłby około 39,95 miliona USD. Przy bliższym przyjrzeniu się liczba ta nie jest jednak prawdziwa. Gra pojawiła się na rynku z ceną sprzedaży 4,95 USD w pierwszym tygodniu, co oznacza, że ogromna część kopii została prawdopodobnie sprzedana ze zniżką. Zakładając równy podział między nabywcami pełnej ceny i ceny sprzedaży, bardziej realistyczny zakres przychodów wynosi około 23,7 miliona dolarów przed cięciem Steam.

Udział Steam w przychodach wynosi 30% do 10 milionów dolarów, a następnie spada do 25% dla przychodów w przedziale 10-50 milionów dolarów i 20% powyżej. Biorąc pod uwagę te liczby, deweloperzy prawdopodobnie zgarnęli do tej pory około 18 milionów dolarów zarobków netto - choć liczba ta może być niższa ze względu na ceny regionalne. Patrząc na szacunki SteamDBmiędzynarodowi nabywcy mogą płacić do 52% mniej niż cena amerykańska w niektórych regionach.

Nawet przy ostrożnych szacunkach, jest to ogromny zwrot dla projektu, który podobno rozpoczął się jako pomysł na weekend. A ponieważ gra wciąż pnie się po listach przebojów i korzysta z popularności, Peak zapowiada się na jeden z przełomowych sukcesów indie w 2025 roku.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Peak przekroczył 5 milionów sprzedanych egzemplarzy w niecały miesiąc, przynosząc deweloperom milionowe zyski
Anubhav Sharma, 2025-07-13 (Update: 2025-07-13)