Około 30-osobowy zespół Colossal Order ustanowił kamień milowy w gatunku budowania miast gatunku budowania miast dzięki Cities: Skylines, które z biegiem lat stało się jeszcze lepsze dzięki licznym dodatkom DLC i modom. Ich próba przebicia tego arcydzieła nie powiodła się, gdyż Cities: Skylines II(od 49 USD za PS5 na Amazon) znajduje się obecnie na Metacritic z wynikiem 74 na 100 możliwych punktów i oceną użytkowników wynoszącą zaledwie 4,3 na 10.
Liczne problemy techniczne w momencie premiery odegrały tu główną rolę i nawet po latach gracze wciąż narzekają na zbyt wysokie wymagania systemowe w stosunku do grafiki gry. Ponadto, w grze występują awarie i braki funkcji, które w niektórych przypadkach zostały obiecane przed premierą. Aktualizacje naprawiające te problemy były wydawane w wolnym tempie, ale pojawiły się płatne dodatki DLC. Wydawca Paradox Interactive wyciąga teraz wtyczkę. Na oficjalnym forum https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/an-update-on-cities-skylines-ii.1873154/wydawca ogłosił, że Cities: Skylines 2 nie będzie już rozwijane przez Colossal Order, ale przez Iceflake Studios.
Studio to jest najbardziej znane z postapokaliptycznej gry budowlanej Surviving the Aftermath, ale opracowało również mniejsze tytuły. Studio ma siedzibę w Finlandii i jest własnością Paradox Interactive. Oczekuje się, że Colossal Order będzie kontynuować prace nad poprawkami wydajności przez kilka następnych miesięcy i w końcu doda obiecane rowery przed całkowitym przekazaniem rozwoju. Iceflake Studios opracuje następnie dodatkowe darmowe aktualizacje i płatne DLC.



