Notebookcheck Logo

Nowy patent Nintendo może zakazać przywoływania stworzeń we wszystkich grach, ponieważ trwa proces Palworld

Gracz z przywołanym stworem w Pokémon Legends: Z to A (źródło obrazu: zrzut ekranu, The Pokémon Company)
Gracz z przywołanym stworem w Pokémon Legends: Z to A (źródło obrazu: zrzut ekranu, The Pokémon Company)
Nintendo często wysuwa głośne roszczenia dotyczące naruszenia patentów lub praw autorskich. Nowy patent wymierzony jest w system przywoływania i walki wykorzystywany w grach Pokémon. Podczas gdy pozew Palworld koncentruje się na grach polegających na łapaniu potworów, stworki pomagają graczom w wielu grach RPG.
Console Desktop Gaming Software

Jak przeciwko Palworld pojawiły się nowe patenty Nintendo, które mogą mieć wpływ na setki tytułów. Najnowsze zgłoszenie z USA dotyczy mechaniki przywoływania stworzeń i gier walki. Florian Mueller z Games Fray uważa, że każdy system rozgrywki z tą sekwencją może być zagrożony pozwem o naruszenie patentu.

Pozew Nintendo przeciwko Palworld dotyczy japońskich patentów związanych z mechaniką chwytania potworów i sposobem, w jaki gracze dosiadają stworów. Jeśli się powiedzie, funkcje te mogą stać się wyłączne dla Nintendo lub The Pokémon Company. Pocketpair wprowadziło zmiany w swoim tytule, ale Nintendo nadal broni tego, co twierdzi, że jest jego własnością intelektualną.

Patent Nintendo na przywoływanie stworzeń (źródło obrazu: zrzut ekranu, Games Fray)
Patent Nintendo na przywoływanie stworzeń (źródło obrazu: zrzut ekranu, Games Fray)

Nowy amerykański patent nr 12,403,397 opisuje znany proces przywoływania "podrzędnej postaci". Po wezwaniu, ta drugorzędna postać może zaangażować się w walkę z wrogami, natychmiast lub w późniejszym czasie. Dokument ten otwiera drzwi dla roszczeń patentowych przeciwko każdemu tytułowi na PC lub konsole z stworzeniami lub zwierzakami które pomagają graczom.

W przeciwieństwie do poprzednich przypadków, patent Nintendo omówiony przez Muellera miałby zastosowanie tylko w Stanach Zjednoczonych. Deweloper Palworld, Pocketpair, ma swoją siedzibę w Japonii. Rodzi to pytanie, czy gigant gier będzie prowadził sprawy patentowe przeciwko innym tytułom.

Cel szerokich patentów Nintendo

Może wydawać się absurdalne, że Nintendo może posiadać tak powszechną mechanikę gier. Niektórzy analitycy uważają, że firma stara się zminimalizować kolejnych rywali dla gier The Pokémon Company. Jednak konkurenci z zasobami mogą nie obawiać się szeroko zakrojonych patentów amerykańskich lub japońskich.

Wcześniejszy patent Nintendo koncentruje się na mechanice przejścia wierzchowca. System rozgrywki istnieje w nadchodzącym HoYoverse Honka: Nexus Anima. Jednak chińska firma mogłaby z łatwością zatrudnić prawników biegłych w prawie patentowym. W sądzie sędziowie mogą zdać sobie sprawę, jak daleko idący jest patent Nintendo. Niestety, twórcy gier niezależnych mogą nie mieć takiej samej możliwości obrony swojej pracy.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Nowy patent Nintendo może zakazać przywoływania stworzeń we wszystkich grach, ponieważ trwa proces Palworld
Adam Corsetti, 2025-09-10 (Update: 2025-09-10)