27 czerwca deweloper Mundfish zaoferował Wccftech dogłębne pierwsze spojrzenie na The CUBEnadchodzącej strzelance online dla wielu graczy. Osadzona w tym samym uniwersum co Atomic Heartto ambitne MMO ma wyróżniać się innowacjami technicznymi, dynamicznym światem i długoterminowym wsparciem. Jak dotąd jednak społeczność pozostaje sceptyczna.
Sześcian jako początek świata MMO
Według szefa studia, Roberta Bagratuni, pomysł na The CUBE rozpoczął się od rozmowy telefonicznej i kilku geometrycznych szkiców w notatniku. Moment ten zapoczątkował koncepcję stale zmieniającej się przestrzeni w kształcie sześcianu - pomysł, który on i współzałożyciel Oleg Gorodishenin rozwinęli w ciągu kilku godzin. Gra nie jest zwykłym spin-offem, ale samodzielnym MMO osadzonym po wydarzeniach z Atomic Heart i oczekuje się, że w przyszłości będzie powiązana z Atomic Heart 2.
Strzelanka z ambicjami technicznymi i nastawiona na rozgrywkę wieloosobową
U podstaw The CUBE leży zbudowany na zamówienie system renderowania podzielonego, zaprojektowany do przesuwania i obracania tysięcy obiektów w grze - lub "kafelków" - w czasie rzeczywistym, co jest kluczową cechą tego ciągle zmieniającego się świata. Architektura serwer-klient w grze oddziela fizykę ruchu, renderowanie i synchronizację, umożliwiając płynne przejścia i dynamiczne efekty grawitacyjne. Technologia działa na zmodyfikowanej wersji silnika Unreal Engine 5, a zespół już przygotowuje wniosek patentowy.
Rozgrywka łącząca MMO, strzelankę i dungeon crawler
Gracze mogą oczekiwać hybrydowego doświadczenia, które łączy progresję w stylu MMORPG z szybką rozgrywką w strzelance. Konfigurowalne postacie, zadania i dynamiczne misje zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić długoterminowe zaangażowanie, z silnym naciskiem na PvE. PvP będzie również dostępne w wyznaczonych strefach - w tym w elementach wydobywczych - choć gra nie będzie zgodna z tradycyjnymi formatami battle royale.
Szczególny nacisk położono na "strefy lochów" - wymagające obszary, które stają się coraz bardziej surrealistyczne i obce, im głębiej zapuszczają się gracze. Aby wspierać długoterminowe zaangażowanie, zespół planuje oferować regularne wydarzenia, nowe zadania i stale ewoluujący model usług na żywo. Nie wiadomo jeszcze, czy The CUBE przyjmie model free-to-play, czy też premium.
Użytkownicy Reddita zgłaszają obawy dotyczące aktorstwa głosowego, seksizmu i reżyserii gry
Na Redditreakcje pozostają w dużej mierze kształtowane przez kpiny i rozczarowanie. Krytycy zwracają uwagę na przeseksualizowane projekty postaci i słabe aktorstwo głosowe. Podczas gdy męskie postacie pojawiają się w praktycznych, realistycznych zbrojach, niektóre kobiece postacie są przedstawiane w strojach postrzeganych jako niepotrzebnie odsłaniające. Praca głosowa jest często opisywana jako niedoszlifowana lub amatorska. Ogólnie rzecz biorąc, dominuje sceptycyzm - wiele osób obawia się, że The CUBE może stać się kolejnym ambitnym wizualnie tytułem, który ostatecznie nie spełni oczekiwań graczy. Zaufanie do dewelopera Mundfish pozostaje chwiejne, zwłaszcza w świetle mieszanego odbioru Atomic Heart.
W ostatecznym rozrachunku The CUBE ma potencjał, by stać się ambitną hybrydą gatunkową, łączącą świeże pomysły z techniczną głębią - pod warunkiem, że rozgrywka sprosta wizualnym ambicjom. Grywalna wersja testowa będzie kolejnym kluczowym momentem dla Mundfish, aby udowodnić swoją wartość i odzyskać zaufanie społeczności. Chociaż nie ma jeszcze oficjalnej daty premiery, Steam wskazuje, że ogłoszenie może nastąpić wkrótce.