Notebookcheck Logo

Nowa strzelanka MMO osadzona w uniwersum Atomic Heart ma na celu zredefiniowanie gatunku dzięki transformacjom w czasie rzeczywistym i opatentowanej technologii

The Cube ma na celu przedefiniowanie gatunku strzelanek MMO. (Źródło obrazu: Steam)
The Cube ma na celu przedefiniowanie gatunku strzelanek MMO. (Źródło obrazu: Steam)
Tajemniczy sześcian, zmieniający się świat i podstawy techniczne, które mają na celu ponowne przemyślenie gatunku strzelanek MMO - The CUBE chce być czymś więcej niż tylko spin-offem. Wspierany przez zespół Atomic Heart, Mundfish, projekt ujawnia teraz ambitne plany, ale musi jeszcze przekonać do siebie społeczność.
Gaming

27 czerwca deweloper Mundfish zaoferował Wccftech dogłębne pierwsze spojrzenie na The CUBEnadchodzącej strzelance online dla wielu graczy. Osadzona w tym samym uniwersum co Atomic Heartto ambitne MMO ma wyróżniać się innowacjami technicznymi, dynamicznym światem i długoterminowym wsparciem. Jak dotąd jednak społeczność pozostaje sceptyczna.

Sześcian jako początek świata MMO

Według szefa studia, Roberta Bagratuni, pomysł na The CUBE rozpoczął się od rozmowy telefonicznej i kilku geometrycznych szkiców w notatniku. Moment ten zapoczątkował koncepcję stale zmieniającej się przestrzeni w kształcie sześcianu - pomysł, który on i współzałożyciel Oleg Gorodishenin rozwinęli w ciągu kilku godzin. Gra nie jest zwykłym spin-offem, ale samodzielnym MMO osadzonym po wydarzeniach z Atomic Heart i oczekuje się, że w przyszłości będzie powiązana z Atomic Heart 2.

Strzelanka z ambicjami technicznymi i nastawiona na rozgrywkę wieloosobową

U podstaw The CUBE leży zbudowany na zamówienie system renderowania podzielonego, zaprojektowany do przesuwania i obracania tysięcy obiektów w grze - lub "kafelków" - w czasie rzeczywistym, co jest kluczową cechą tego ciągle zmieniającego się świata. Architektura serwer-klient w grze oddziela fizykę ruchu, renderowanie i synchronizację, umożliwiając płynne przejścia i dynamiczne efekty grawitacyjne. Technologia działa na zmodyfikowanej wersji silnika Unreal Engine 5, a zespół już przygotowuje wniosek patentowy.

Rozgrywka łącząca MMO, strzelankę i dungeon crawler

Gracze mogą oczekiwać hybrydowego doświadczenia, które łączy progresję w stylu MMORPG z szybką rozgrywką w strzelance. Konfigurowalne postacie, zadania i dynamiczne misje zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić długoterminowe zaangażowanie, z silnym naciskiem na PvE. PvP będzie również dostępne w wyznaczonych strefach - w tym w elementach wydobywczych - choć gra nie będzie zgodna z tradycyjnymi formatami battle royale.

Szczególny nacisk położono na "strefy lochów" - wymagające obszary, które stają się coraz bardziej surrealistyczne i obce, im głębiej zapuszczają się gracze. Aby wspierać długoterminowe zaangażowanie, zespół planuje oferować regularne wydarzenia, nowe zadania i stale ewoluujący model usług na żywo. Nie wiadomo jeszcze, czy The CUBE przyjmie model free-to-play, czy też premium.

Użytkownicy Reddita zgłaszają obawy dotyczące aktorstwa głosowego, seksizmu i reżyserii gry

Na Redditreakcje pozostają w dużej mierze kształtowane przez kpiny i rozczarowanie. Krytycy zwracają uwagę na przeseksualizowane projekty postaci i słabe aktorstwo głosowe. Podczas gdy męskie postacie pojawiają się w praktycznych, realistycznych zbrojach, niektóre kobiece postacie są przedstawiane w strojach postrzeganych jako niepotrzebnie odsłaniające. Praca głosowa jest często opisywana jako niedoszlifowana lub amatorska. Ogólnie rzecz biorąc, dominuje sceptycyzm - wiele osób obawia się, że The CUBE może stać się kolejnym ambitnym wizualnie tytułem, który ostatecznie nie spełni oczekiwań graczy. Zaufanie do dewelopera Mundfish pozostaje chwiejne, zwłaszcza w świetle mieszanego odbioru Atomic Heart.

W ostatecznym rozrachunku The CUBE ma potencjał, by stać się ambitną hybrydą gatunkową, łączącą świeże pomysły z techniczną głębią - pod warunkiem, że rozgrywka sprosta wizualnym ambicjom. Grywalna wersja testowa będzie kolejnym kluczowym momentem dla Mundfish, aby udowodnić swoją wartość i odzyskać zaufanie społeczności. Chociaż nie ma jeszcze oficjalnej daty premiery, Steam wskazuje, że ogłoszenie może nastąpić wkrótce.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 06 > Nowa strzelanka MMO osadzona w uniwersum Atomic Heart ma na celu zredefiniowanie gatunku dzięki transformacjom w czasie rzeczywistym i opatentowanej technologii
Marius Müller, 2025-06-30 (Update: 2025-06-30)