Według Autocar, mercedes GLA na nowo definiuje tradycyjne wartości kompaktowego SUV-a, takie jak praktyczność i miejski komfort, wykorzystując nowo opracowaną "modułową architekturę Mercedesa" (MMA), platformę, która koncentruje się na elektryfikacji, ale obejmuje również modele z silnikami hybrydowymi i spalinowymi. Prototyp wskazuje na sportowy profil przypominający coupe.
Szczegóły techniczne
Autocar donosi ponadto, że Mercedes planuje wprowadzić na rynek nowy GLA jako model w pełni elektryczny już w drugiej połowie 2026 roku, a następnie model hybrydowy wiosną 2027 roku. Oba warianty zastąpią obecną generację GLA i całkowicie elektryczną EQA.
technologia 800 V
Platforma MMA została wyposażona w nowoczesną technologię 800 V, aby umożliwić ultraszybkie ładowanie. Dotyczy to zarówno akumulatorów LFP, jak i NMC, z potencjałem zasięgu do około 480 mil (780 km) (WLTP). Ponadto model elektryczny po raz pierwszy będzie wyposażony w "bagażnik", przedni schowek, którego brakuje w obecnym EQA.
Wyświetlacz o pełnej szerokości
Oczekuje się, że wnętrze zostanie znacznie zmodernizowane dzięki wolnostojącemu wyświetlaczowi o pełnej szerokości, systemowi MBUX opartemu na sztucznej inteligencji i wysokiej jakości materiałom, inspirowanym nowymi modelami CLA i GLB.
Architektura dostosowana do elektryfikacji, silników hybrydowych i spalinowych
Podczas gdy obecny GLA (seria H247, od 2019 r.) opiera się na platformie MFA2 - pierwotnie zaprojektowanej dla silników spalinowych, a następnie dostosowanej do pojazdów elektrycznych - platforma MMA, według Autocar, stanowi prawdziwy nowy początek z architekturą dostosowaną do elektryfikacji, silników hybrydowych i spalinowych. Nowa platforma została zaprojektowana z myślą o lepszym wykorzystaniu przestrzeni i większej elastyczności ładowania.
Platforma MMA jako podstawa klasy kompaktowej
Autocar podsumowuje, że nowy Mercedes GLA wyznacza początek przyszłościowej klasy kompaktowej opartej na platformie MMA. Nie wiadomo jeszcze, jakie rozmiary akumulatorów, warianty mocy i ceny rynkowe będą oferowane. Obecnie pojawiają się również spekulacje na temat możliwych modeli AMG z silnikami osiowymi w 2027 roku