Julian LeFay, deweloper szanowany przez wielu jako "ojciec The Elder Scrolls", ogłosił wycofanie się z branży gier wideo z powodu trwającej od kilku lat walki z nieuleczalnym rakiem.
Wiadomość została przekazana 16 lipca w filmie opublikowanym na YouTube przez OnceLost Games. Społeczność graczy opłakuje stratę wizjonera, który zmienił gatunek RPG i pozostawił po sobie bogatą karierę. Jego praca nad serią The Elder Scrolls była monumentalna, wpływając na życie milionów graczy i projektantów.
Ted Peterson, współzałożyciel OnceLost Games i wieloletni kolega LeFaya, napisał w oświadczeniu:
"Był charyzmatycznym programistą, erudycyjną osobowością z ekstrawaganckim pompadourem, którego oddanie ambitnemu projektowaniu gier było zarówno inspirujące, jak i zaraźliwe. Nawet w obliczu tego wyzwania, oddanie Juliana dla The Wayward Realms i wszystkich Państwa, naszej społeczności, nigdy nie osłabło. Pracował nad tym, by jego wizja przetrwała"
Julian LeFay dołączył do Bethesda Softworks w 1987 roku i pełnił funkcję głównego inżyniera do 1998 roku, zanim opuścił studio. W tym okresie pracował nad grami The Elder Scrolls: Arena i The Elder Scrolls II: Daggerfall.
Tytuły te utorowały drogę dla gatunku RPG z otwartym światem, który znamy dzisiaj. Ponadto znany jest z pracy nad The Elder Scrolls Adventures: Battlespire oraz jako niezależny wykonawca przy uznanej przez krytyków grze The Elder Scrolls III: Morrowind.
W 2019 roku LeFay był współzałożycielem OnceLost Games wraz z absolwentami Bethesdy, Tedem Petersonem i Vijayem Lakshmanem, aby stworzyć The Wayward Realms. Projekt miał być duchowym następcą The Elder Scrolls II i rozpoczął kampanię na Kickstarterze, która zebrała oszałamiającą kwotę 805 512 USD, przekraczając wymagane 500 000 USD. Projekt obiecywał przywrócić skalę i swobodę oryginalnych dzieł LeFaya.
Pomimo złego stanu zdrowia, LeFay pozostał zaangażowany i starannie dokumentował swoje postępy w opanowaniu tego, co nazwał "Wielkim RPG" Przejście LeFay'a na emeryturę odbywa się w obliczu powszechnych wyzwań w branży, w tym zwolnień w Virtuos, studiu odpowiedzialnym za The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered.