Notebookcheck Logo

Szef ZeniMax mówi, że chce, aby The Elder Scrolls Online było "30-letnim MMO"

Zrzut ekranu przedstawiający Skingrad, klejnot starej Colvovii z The Elder Scrolls Online (źródło obrazu: The Elder Scrolls Online)
Zrzut ekranu przedstawiający Skingrad, klejnot starej Colvovii z The Elder Scrolls Online (źródło obrazu: The Elder Scrolls Online)
Pomimo szeroko zakrojonych działań Microsoftu związanych z redukcją działu gier Xbox i jego studiów, dyrektor ds. gier w studiu pozostaje optymistycznie nastawiony do perspektyw i aktualizacji The Elder Scrolls Online.
Gaming Microsoft

W dniu 2 lipca 2025 r., Microsoft zwolnił znaczną część swojego działu gier działu gier Xbox, dotykając ponad 9000 pracowników w jednej z najpoważniejszych rund redukcji zatrudnienia w branży. Uderzyło to w wiele wewnętrznych studiów, w tym ZeniMax Online, deweloperów stojących za The Elder Scrolls Online.

Raporty sugerują, że ZeniMax Studios straciło jedną trzecią swoich pracowników, tracąc krytyczny personel i dane niezbędne do ciągłego rozwoju The Elder Scrolls Online. Zwolnienia te doprowadziły również do nagłego anulowania chwalonego wewnętrznie przez ZeniMax projektu Blackbird, gry MMORPG zapożyczającej elementy z Destiny i Cyberpunk 2077.

W następstwie tych wydarzeń ZeniMax Online Studios przeszło przez poważne wyzwania emocjonalne i operacyjne, o czym opowiedział dyrektor studia Rich Lambert w niedawnym wywiadzie dla PCGamesN.

Rich Lambert został dyrektorem gry w połowie sierpnia, zaledwie miesiąc przed masowymi cięciami. Opisał zwolnienia jako "bardzo emocjonalny czas", ponieważ stracił kilku długoletnich kolegów. W wywiadzie dla PCGamesNstwierdził: "W grę wchodzili przyjaciele i koledzy, z którymi osobiście pracowałem od dziesięciu do piętnastu lat i straciliśmy ich. Przechodzi pan przez swego rodzaju proces żałoby"

Cięcia te dotknęły nie tylko główny zespół ZeniMax, ale także szersze studio, ponieważ pracownicy dali upust "pustym" komunikatom o zwolnieniach i trudnościom z utrzymaniem produktywności w trakcie restrukturyzacji. Pomimo całej restrukturyzacji, którą pracownicy określili jako "obrzydliwą" i "zdradziecką", ZeniMax nadal jest w pełni zaangażowany w swoją flagową grę MMORPG.

Pomimo tak wielu zmian, Lambert nadal jest skupiony na wizji The Elder ScrollsOnline, stwierdzając: "Ale pod koniec dnia nadal jesteśmy oddani naszej społeczności, grze i wszystkim, którzy wciąż tu są, i musimy iść naprzód, choć jest to trudne. Na tym skupiło się studio, chcemy, aby ESO było 30-letnią grą MMO"

Lambert działa teraz na wyższym stanowisku dyrektorskim, przekazując codzienne przywództwo ESO wieloletniemu dyrektorowi ds. zarządzania produktem Nickowi Giacominiemu, co uznał za "słodko-gorzką" zmianę Mówiąc o tej zmianie, Lambert powiedział:

"Nick jest tutaj, by zajmować się codziennymi sprawami, ale nadal jestem w to zaangażowany - to poniekąd moje dziecko. Ale mogę spojrzeć na rzeczy na poziomie studia i na rzeczy na poziomie przyszłości, a to wszystko jest dla mnie nowe. To nowe wyzwanie, które jest naprawdę ekscytujące. Odejście było trudniejsze niż myślałem, ale jestem podekscytowany"

Nawet jeśli zwolnienia zachwiały morale, ESO kontynuuje aktualizacje, aby utrzymać zaangażowanie graczy, ponieważ ZeniMax wprowadził aktualizację 47 Feast of Shadows w połowie sierpnia, która obejmowała dodanie mechaniki, takiej jak pływające wierzchowce i aktualizacje zawartości.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Szef ZeniMax mówi, że chce, aby The Elder Scrolls Online było "30-letnim MMO"
Rahim Amir Noorali, 2025-09-14 (Update: 2025-09-14)