Świat po raz kolejny przygotowuje się do premiery nowych gier, ponieważ targi Gamescom 2025 odbędą się w dniach 20-24 sierpnia w Kolonii w Niemczech. Wydarzenie ma szansę pobić rekordy ze względu na bezprecedensowy wzrost zainteresowania ze strony firm z branży gier w tym roku. Organizatorzy Gamescom odnotowali 11% wzrost liczby rezerwacji wystawców rok do roku.
Tegoroczne wydarzenie w Koelnmesse generuje monumentalny szum, ponieważ ścisła lista wystawców i napięty harmonogram wydarzeń przyciągają uwagę zarówno graczy, jak i znawców branży.
Wśród już potwierdzonych wystawców znaleźli się 2K, Bandai Namco, Bethesda, Blizzard, Capcom, CD Projekt Red, Krafton, Nintendo, The Pokémon Company, Ubisoft i Xbox. Oprócz nich, EA, SEGA, Konami i Netflix również zapewniły sobie miejsca.
Listę uczestników uzupełniają CI Games, Disney+, GIANTS Software, Headup, Kalypso, Lego, Level Infinite, Marvelous Europe, Paramount i Tencent Games.
Oczekuje się, że Konami zaprezentuje więcej rozgrywki z nadchodzącego remake'u Metal Gear Solid Delta, którego premiera zaplanowana jest na 28 sierpnia 2025 roku. Ponadto zobaczymy kilka ujęć z Silent Hill F, którego premiera zaplanowana jest na jesień tego roku.
Biorąc pod uwagę rekordowe zainteresowanie, organizatorzy rozszerzyli strefę rozrywki do hali 8, zapewniając uczestnikom więcej miejsca na prezentację swoich nadchodzących projektów. Po raz pierwszy w historii targów Gamescom strefa indie powiększyła się do hali 10.2.
Gamescom Opening Night Live zostanie poprowadzony dzień wcześniej, 19 sierpnia, przez Geoffa Keighleya i współprowadzącą Eefje "Sjokz" Depoortere. Tutaj Activision przygotuje się do światowej premiery Call of Duty: Black Ops 7. Ponadto będziemy mogli zobaczyć Wiedźmina na koncercie, wspólny występ Sabatonu i Wargaming, finał League of Legends eSports "The Techniker Prime League" prowadzony przez Riot Games oraz Mistrzostwa Twórców Fortnite.
Gamescom 2025 zapowiada się na rekordowe wydarzenie w historii targów, nawet jeśli nadal oferuje dedykowaną konferencję dla twórców gier, a także Gamescom Invest Circle, aby połączyć startupy z branży gier z wydawcami i inwestorami.