Wkrótce po tym, jak recenzenci dostali w swoje ręce laptopy z serii RTX 50, zaobserwowano, że te GPU nie były w stanie osiągnąć maksymalnej TGP (całkowitej mocy graficznej). Skutkowało to niezadowalającą wydajnością do tego stopnia, że laptopy poprzedniej generacji przewyższały laptopy z serii RTX 50. Teraz Nvidia po cichu naprawiła ten problem poprzez najnowszą aktualizację sterowników z 19 maja.
Odkładając na bok opóźnioną premierę i ograniczone aktualizacje od Nvidii na temat laptopów z serii RTX 50, pojawiły się problemy związane z wydajnością, gdy laptopy faktycznie się pojawiły. Zgłoszono, że niektóre modele miały brakujące ROP-yten sam problem, który nękał niektóre procesory graficzne dla komputerów stacjonarnych, a ponadto recenzenci stwierdzili, że procesory graficzne laptopów były niezdolne do osiągnięcia typowego 175W TGP. TGP różni się w zależności od procesora graficznego, ale wydawało się, że jest to tendencja w przypadku procesorów graficznych RTX z serii 50 do laptopów. Doprowadziło to do niezadowalającej wydajności i większego rozczarowania premierą serii RTX 50.
Na szczęście, GeForce GRD 576.52 wydana 19 maja wydaje się rozwiązywać i naprawiać ten problem. W sekcji ogólnych błędów, jedną z poprawek jest "[Notebook] GeForce RTX 50 series TGP limit may be clipped earlier" i według YouTubera GizmoSlipTechkwestia ta została faktycznie naprawiona. W krótkim filmie pokazującym porównanie side-by-side w Witcher 3gPU laptopa RTX 5080 był w stanie uzyskać 10W więcej i 50 MHz wyższą częstotliwość taktowania po aktualizacji sterownika.
Jeśli chodzi o liczbę klatek na sekundę w grze, różnica nie była znacząca, ale przynajmniej GPU był w stanie osiągnąć lub zbliżyć się do swojego pełnego potencjału. Nvidia nie ogłosiła tego głośno, ponieważ najwyraźniej chciała utrzymać tę kwestię, co nie jest zaskoczeniem, na niskim poziomie.