Hyundai może stać się pierwszą dużą firmą motoryzacyjną, która przeniesie całą swoją flotę pojazdów ze starzejącego się systemu niskonapięciowego 12V na nowoczesną architekturę 48V.
Posunięcie to będzie miało również zastosowanie do nadchodzących humanoidalnych robotów Tesla Optimus, które mają zostać wprowadzone na rynek przez firmę Hyundai's Boston Dynamics.
Podobnie jak Tesla w przypadku Cybertrucka, Hyundai doszedł do wniosku, że stara architektura niskonapięciowa 12V, która zasilała elektronikę pojazdu od lat 50-tych, nie jest już wystarczająca. Nowoczesne autonomiczne systemy wspomagania kierowcy, systemy multimedialne i komunikacyjne, a także funkcje takie jak drive-by-wire i tylny układ kierowniczy, wymagają znacznie wyższego napięcia.
Tesla twierdzi, że przejście z 12V na 48V pozwoliło jej drastycznie zmniejszyć okablowanie, a jednocześnie przesłać wystarczającą moc do silników tylnych kół układu kierowniczego opcja. Cybertruck, a także niektóre inne marki i modele, które wykorzystują system niskiego napięcia 48 V, używają go jednak tylko tam, gdzie ma to sens.
Na przykład wzmacniacze audio Cybertrucka są zasilane przez konwerter niższego napięcia, podczas gdy zwykły zestaw rozruchowy 12V może być użyty, jeśli akumulator 48V wyzionie ducha.
Z drugiej strony Hyundai prosi dostawców o całkowitą przebudowę elektroniki pojazdu w celu przyjęcia kompleksowej architektury 48V. Zdaje sobie sprawę, że jest to ogromne przedsięwzięcie, którego nie da się zrealizować z dnia na dzień, więc chce stopniowo ustanowić łańcuch dostaw elektroniki 48V do 2029 roku, a ostatecznym celem jest obniżenie kosztów tego kosztownego posunięcia.
Tesla chciała zrobić coś podobnego i udostępniła swoją instrukcję obsługi architektury 48V dla wszystkich producentów samochodów, mając nadzieję, że takie komponenty zaczną spadać wraz z szerszym przyjęciem. Zamiast jednak zwracać się do Tesli lub Chińczyków, Hyundai pójdzie sam, aby uniknąć zdziesiątkowania swojej bazy dostawców."Kluczem jest utrzymanie ekosystemu sprzętu i oprogramowania przez cztery lata, przy jednoczesnym nieznacznym zmniejszeniu rentowności i zmianie standardowego napięcia SDV i komponentów elektrycznych" - powiedział jeden z informatorów.
Po przejęciu Boston Dynamics, Hyundai prowadzi również duży dział robotyki, który planuje wypuścić humanoidalne roboty, takie jak Tesla Optimus, które również działają w systemie 48V. Hyundai planuje osiągnąć dodatkowe korzyści skali poprzez opracowanie komponentów elektrycznych i elektronicznych 48V, które mogą być zamiennie stosowane w masowej produkcji pojazdów i robotów.