Koreański producent samochodów planuje wdrożyć dwunożne roboty Boston Dynamics Atlas na hali produkcyjnej, aby budować 300 000 pojazdów elektrycznych i hybrydowych rocznie.
Nie jest to pierwszy krok Hyundaia w kierunku robotyki - firma korzysta już z czworonożnych robotów Spot firmy Boston Dynamics do przeprowadzania inspekcji, oprócz istniejącej stajni stacjonarnych systemów robotycznych w procesach montażowych. Jednak zwrócenie się w stronę Atlasa, z jego zdolnością do poruszania się jak człowiek i przemierzania złożonych środowisk, oznacza znaczny postęp w automatyzacji produkcji dla producenta samochodów.
Chociaż producent nie ujawnił, ile robotów Atlas dołączy do siły roboczej ani ich planowanych obowiązków, ruch ten wydaje się oznaczać poważną zmianę w przyszłym montażu samochodów. Współpraca między Hyundaiem a Boston Dynamics rośnie od czasu przejęcia przez producenta samochodów firmy robotycznej należącej wcześniej do SoftBank w 2021 roku. Ostatnie doniesienia wskazują, że Hyundai zamówił dziesiątki tysięcy robotów, potwierdzając, że postrzega robotykę jako jeden ze swoich priorytetów.
Fabryka Hyundaia w Georgii ma kluczowe znaczenie dla ogromnego planu inwestycyjnego o wartości 21 miliardów dolarów w USA, w tym około 6 miliardów dolarów skoncentrowanych na automatyzacji, innowacjach i usługach w zakresie mobilności. Firma planuje również zwiększyć swoje amerykańskie moce produkcyjne do 1,2 miliona pojazdów rocznie, co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z tegorocznym poziomem 700 000.
Zapowiedź ta pojawia się w momencie, gdy Hyundai bada sposoby na zwiększenie wydajności produkcji przy jednoczesnym obniżeniu kosztów, co oznacza, że dwunożne roboty, takie jak Atlas, ostatecznie zabiorą część miejsc pracy ludziom. Wprowadzenie Atlas może pomóc firmie w rozwiązaniu problemów związanych z siłą roboczą przy jednoczesnym utrzymaniu konkurencyjnej pozycji na kluczowym rynku amerykańskim.