Vigoz francuskiej firmy Cixi może być postrzegany jako połączenie samochodu i e-roweru, ale jego klasyfikacja prawna jest dość jasna: może być legalnie używany tylko na drogach, a do jego prowadzenia wymagane jest prawo jazdy. Model jest wyposażony w silnik elektryczny, który jest znacznie mocniejszy niż w przypadku e-roweru, reklamowany z maksymalną prędkością 120 km/h (75 mph), dzięki czemu nadaje się do użytku na większości autostrad. Przy wysokości 165 centymetrów pojazd powinien pozostać dobrze widoczny i zapewniać dobrą widoczność kierowcy.
Reklamowany zasięg to 160 kilometrów, z akumulatorem o pojemności 22 kWh, który można naładować w 6 godzin z gniazdka 220 V. Według Cixi, hamowanie regeneracyjne i pedałowanie również pomagają zwiększyć zasięg. Zainstalowano bezłańcuchowy system pedałowania, umożliwiający kontrolę prędkości. Jeśli pedałujesz do tyłu, Vigoz również się cofa. Kierowcy mogą również korzystać z aktywnego chłodzenia za pomocą wentylatorów, co może uprzyjemnić trening podczas dojazdów do pracy.
Bagaż można przewozić na otwartej przestrzeni ładunkowej z tyłu, a przesuwane okna i system klimatyzacji zapewniają nie tylko ochronę przed warunkami atmosferycznymi, ale także regulację temperatury we wnętrzu. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie produktu https://www.cixi.life/active-vehicle-vigoz. Informacje na temat ceny i dostępności nie są jeszcze znane, ale model będzie dostępny wyłącznie w ramach abonamentu.